Testen/ Vergoeden medtronic glucose monitor.

Status: Wordt niet uitgevoerd
door ‎07-04-2016 15:56
Ik zie dat de free style glucose monitor word uitgetest bij meerder personen. Nou heb ik de medtronic minimed 640G-systeem met de Contour next link bloedmeter. En met mij nog vele anderen. Een fantastische pomp ben daar ook heel blij mee. Ook daar is de 24 uurs monitor bij mogelijk. Word daar dan ook onderzoek naar gedaan. Of worden wij vergeten? Gr Ina
Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hoi @InaNW. Goed dat je ons hebt gevonden. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt hoe het zit met de monitor die jij gebruikt. Zo te lezen ook met goede resultaten! Betaal je deze Medtronic Minimed nu zelf? 

Je vraagt of dat de Metronic Minimed ook wordt meegenomen in het onderzoek. Het onderzoek gaat op dit moment alleen over de FreeStyle Libre. Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen worden op dit moment de stappen gemaakt om het vervolgonderzoek te starten. In dit onderzoek wordt er gekeken wat de effectiviteit is van de FreeStyle Libre op langere termijn. 

Uitblinker

hoi @InaNW,

beetje laat, maar toch nog een opmerking

de sensor van medtronic is net even anders dan de freestyle libre.

medtronicsensor is een sensor die direct communiseert met jouw pomp/meter en dus ook signalen af kan geven of je te hoog of te laag zit(is een CGM ofwel een continu glucose monitor).

de freestyle heeft geen zendgedeelte en kan alleen via een scanner uitgelezen worden(ook wel FGM of flash glucose monitor geheten).

het komende ondedrzoek gaat alleen over de FGM(met de intentie om deze in de toekomst vergoed te kunnen krijgen uit de basisverzekering),

maar de CGM is in het verleden al getest en wordt al vergoed, zij het onder strenge voorwaardes(mede omdat het toch wel een behoorlijk duur systeem is)

als je een CGM vergoed wil krijgen, zul je dat moeten aankaarten bij je internist, hij kan beoordelen of je mogelijk in aanmerking komt voor een CGM en kan/moet de aanvraag indienen bij de verzekeraar.

hou er wel rekening mee dat de eisen voor vergoeding behoorlijk streng zijn, vergelijkbaar aan de eisen die gesteld worden voor de vergoeding van de FGM klik hier en kijk bij Wat zijn de voorwaarden voor deelname aan het vervolgonderzoek? (niet 100% inwisselbaar, maar je hebt wel een idee hoe streng de regels zijn voor een CGM)

leeftijdsgrens van 18+ geldt in ieder geval niet voor de CGM

greoet mike

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd