Tandartscodes op het declaratieoverzicht

Status: Nieuw
door Expert ‎29-05-2015 16:48

Alle tandartsbehandelingen hebben een eigen code die de tandarts of verzekerden zelf bij ons kunnen indienen. Deze codes worden niet vermeld op het declaratieoverzicht die je van ons ontvangt. Naar aanleiding van signalen hierover onderzoeken wij graag of het vermelden van de codes een goed idee is.

Wat vind jij? Like dit bericht als je ook graag de codes wilt terug zien op het declaratieoverzicht!

Opmerkingen
Voorbijganger

Beste allen,

Codes zijn wat mij betreft minder belangrijk, goede uitleg is beter vaak komt de consument voor verrassingen te staan die niet welkom zijn. Daar mee bedoel ik de kosten voor eigen bijdrage uit de basis en niet te vergeten het eigen risico. Onlangs twee implantaten laten aanbrengen in mijn onderkaak wat een behoorlijke kostenpost is vooraf een melding van het Zilveren Kruis per 2 juni wordt er een bedrag afgeschreven. Van mijn spaarrekening geld overgemaakt naar mijn betaal, contact gehad met een medewerker van het Zilveren kruis op 4 juni die kon zien dat het bedrag op 5 juni van mijn rekening zal worden afgeschreven. Is het niet mogelijk in de brief te vermelden dat het per bank kan verschillen wanneer er wordt geincasseerd bij benadering.

Met vriendelijke groet,

Geert

Medewerker
Medewerker

Hallo Geert,

Allereerst ontzettend bedankt voor het meedenken! 

Je geeft aan dat de informatievoorziening over de eigen bijdrage en eigen risico goed moet zijn. Vind je dat deze informatie bij het declaratieoverzicht zou moeten zitten of zou een duidelijke uitleg op bijvoorbeeld onze website of community voldoende zijn?

Wat betreft de afschrijving kan ik me goed voorstellen dat dit vervelend is, zeker als het om een groot bedrag gaat. Zoals je aangeeft is het inderdaad lastig om precies aan te geven wanneer het bedrag geïncasseerd wordt, zeker omdat er ook rekening gehouden moet worden met het weekend. Juist om die reden zeggen we in de brief: “Wij schrijven dit bedrag rond 4 juni 2015 af van uw rekening NL21RABO012346789.”

Voorbijganger

Hallo allen,

Persoonlijk denk ik het eerste dat komt beter over, als er een bedrag op wordt vermeld lezen ze de brief van a tot z. Op de website of community zijn ze minder bij de les als ze de brief in handen hebben lezen ze deze minimaal twee keer, dat dringt eerder door wat e.e.a. inhoud.

Met vriendelijke groet,

Geert

Medewerker
Medewerker

Hallo Geert,

Op dit moment geven we de onderstaande uileg over het eigen risico en eigen bijdrage. Vind je dat deze informatie duidelijker moet? Als dit het geval is zou je dan een nieuw idee willen openen met jouw suggesties? Op deze manier kunnen andere leden dan aangeven of ze het met jouw eens zijn en kunnen ze evenetuele aanvulligen doen. Je kun een nieuw idee openen via deze link

Debutant

hallo

persoonlijk vind ik het niet nodig om ookk nog op declaratie formulier van ZK de codes terug te zien ,want die staan al op declaratie die je instuurt en ingescand heb toch en die bewaar je 2 jaar zoals gevraagd ,,,dus je kan alles terugvinden op de rekening van tandarts zelf ,dus onnodig om dit werk ook nog eens te laten doen door ZK ,de vergoedingen staan allemal op de site wat 100 % of minder is ,,,dus succes

ff naar vergoedingen tandarts kijken en je ziet veel of ff bellen met ZKen je krijg uitleg over de vergoeding van de codes ,,

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Duidelijk verhaal Mario1! Jij hebt dus een overzicht met je ingediende declaraties? Dat is erg mooi. Ook het feit dat alles dan in 1 overzicht staat is voor jou geen reden om de codes wel op het overzicht te zetten?

Voor mij zouden de codes een verademing zijn. Ik moet nu elke paar jaar corresponderen tot ik er bij neer val omdat men niet weet wat er in het verleden is bepaald voor mijn chronische aandoening waar ik elke zo veel jaar weer nieuwe aanpassing voor nodig heb. Ook blijken de codes door de jaren heen te veranderen.

Moderator
Moderator

Hoi Sanne, bedankt voor je reactie. Vervelend dat je deze ervaringen hebt, met het steeds maar corresponderen. 
Je geeft aan dat men niet weet wat er bepaald is voor je chronische aandoening. Wat bedoel je dan precies? Gaat het dan ook nog over enkel gedeclareerde tandartsbehandelingen?