Opmaak polis (printversie)

Status: Wordt niet uitgevoerd
door op ‎27-11-2015 22:11 - laatst bewerkt 2 weken geleden door Moderator

Op de site van ZK staat de premieberekening van 2016.

Het is een zeer kleurige opmaak.

Er zijn mensen die deze berekening alleen digitaal, dus op de PC bewaren.

Ook zullen er personen zijn die de berekening gaan uitprinten.

Bij dat laatste is met de opmaak onvodoende nagedacht want print men dit in kleur dat zijn de printkosten erg hoog.

Maak je de print in zwart/wit dan zou deze een bericht van een uitvaartorganisatie kunnen zijn!

Dus graag een wit blad met zwarte tekst op een A4-fomaat.

dank voor de aandacht. Henk2

Opmerkingen
Moderator
Moderator

@Henk2 Bedankt voor je idee. Een goed signaal! 
Ik ben opzoek naar een collega die thuis is in de online communicatie om jouw idee daar te bespreken. Ik ben benieuwd naar een aantal zaken, waarvan ik hoop dat jij daarover wil meedenken. 

- Welke documenten zouden er een printversie moeten hebben?
- Heb je ook ideeën over hoe de printversie eruit zou moeten zien? Je hebt het over wit blad met zwarte tekst op A4 formaat. Denk aan zaken als het weglaten van plaatjes. Heb je ook specifieke ideeën over de layout?
- Vind je het ook belangrijk om de keuze te hebben tussen de kleurrijke/niet printvriendelijke versie en de printvriendelijke versie? 

Ook een oproep aan andere leden: Wat vinden jullie van dit idee? Ook jullie antwoorden op bovenstaande vragen zijn meer dan welkom! 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Goed idee

Expert
Expert

Beste @Henk2, bedankt voor je verbetertip. We hadden het wel als eis staan dat het op een printer er ook netjes uit moet komen maar hierbij onvoldoende rekening gehouden dat een inkjet printer mogelijk een andere instelling heeft dan zo’n industriele laserjet die bij ons staat. Een wijze les.

We hadden wel bewust rekening gehouden in kleurstelling dat het bij printen in grijswaarden er goed uit zou zien maar dat rouw advertentie randje daar hebben we overheen gekeken.

Al die foto’s in de printversie is ook niet nodig dat vind ik bij vliegtickets zelf ook vervelend.

Voor volgend jaar staan je punten op de lijst.

Uitprinten is eigenlijk niet echt nodig aangezien de pdf ook in Mijn Zilveren Kruis staat, we hadden er wel rekening mee gehouden maar nog niet genoeg. Alsnog bedankt voor de feedback.

Community Manager
Community Manager
Status gewijzigd in: In ontwikkeling

Moderator
Moderator

We zijn inmiddels al een flinke periode verder en er zijn verschillende aanpassingen gedaan online. Algemeen gezien op de website, maar ook in Mijn Zilveren Kruis of in de polis als e-PFD. Aan de hand van de feedback en suggesties van Henk wordt er ook extra gelet op de printbaarheid. 

Een nieuwe ontwikkeling is dat de e-PFD waarover hier wordt gesproken niet meer bestaat. We hebben nu een HTML e-mail. Deze e-mail is uiteraard ook te printen en ziet er anders uit qua vormgeving. 

Het letterlijke idee van Henk is dus uiteindelijk niet uitgevoerd. Dat is de reden dat ik dit idee nu afsluit op 'wordt niet uitgevoerd'. We zijn uiteraard wel aan de slag gegaan met de feedback en suggesties van Henk. Alleen zijn ze op een andere manier toegepast dan oorsprongelijk het idee was van Henk. 

Mijn collega's blijven verbeteringen doorvoeren op de website, Mijn Zilveren Kruis en andere communicatievormen (zoals e-mail). Dus bij deze uiteraard nog steeds de oproep om eventuele signalen over printbaarheid in dit denk mee idee te delen! 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd