Medewerker

Elke jaar heb je veel verschillende keuzemogelijkheden voor je zorgverzekering. Kassa (link: uitzending Kassa) rekende uit dat klanten in totaal meer dan 1300 verschillende combinaties van verzekeringen konden samenstellen. Veel mensen zagen daarmee door de bomen het bos niet meer.

Ook bij Zilveren Kruis heb je de keuze uit een flink aantal verschillende verzekeringen. Sommige verzekeringen verschillen sterk van elkaar, maar soms zijn de verschillen ook kleiner. We horen steeds vaker van klanten dat ze het overzichtelijker zouden vinden, als ze minder keuzes zouden hebben. Daarom doen we onderzoek of we volgend jaar het aantal verzekeringen zouden moeten verminderen. Dit zou klanten moeten helpen bij de keuze van een pakket.

Vind jij het een goed idee, als we in de toekomst minder verzekeringen zouden aanbieden?

Opmerkingen
Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Goed idee

Fanatiekeling
Ik vind minder wel duidelijker. Maar.... Bij die omzetting zullen veel klanten juist vergoedingen kwijt raken die ze nu juist graag wilden, of krijgen ze er vergoedingen bij die ze niet willen. Dit gebeurde bij de ANWB ook: veel ontevreden klanten bij de vereenvoudiging van de reisverzekeringen.
Webcare

@Feina, zou ontevredenheid ook synoniem kunnen zijn voor gewenning?

Fanatiekeling

Ik begrijp de reactie van Pauline niet. Ontevredenheid= gewenning ? ?

Webcare

Hoi Feina, ik werd getriggerd door je opmerking: 

Dit gebeurde bij de ANWB ook: veel ontevreden klanten bij de vereenvoudiging van de reisverzekeringen.

Wennen aan een nieuw produkt, zou dit in het begin voor ontevredenheid kunnen zorgen? 

Nieuwkomer

Laat ons, verzekerden, de keus wat we willen verzekeren. Dus inderdaad volg niet de ANWB!

An de Groof

Debutant

Goed idee, om het aantal verzekeringen te verminderen, mits het alternatief alles ook nog verzekert wat je nodig hebt. Klanten moeten er niet op achteruit gaan. 

Nieuwkomer

Als het geheel duidelijker wordt prima

Debutant

ik vind dat we terug naar de basis moeten en de basis verzekerd moeten hebben 

zoal oa ziekenhuis , huisarts , verloskunde en tandarts 

daarnaast losse modules die je aan en uit kan zetten wanneer je ze nodig heb 

wij hebben heel veel er in wat we niet nodig hebben maar wel voor betalen 

dus je hebt dan 1 basis verzekering en dan er bij  wat je nodig heb de modules per maand op zeg baar

Debutant
Ik vind het fijn dat er zoveel opties zijn en ook om de mogelijkheden qua zorgverzekeringen op te zoeken. Veel opties betekent wel dat ook meer mensen een passende verzekering kunnen vinden. Het is eigenlijk niet meer "kiezen" maar "samenstellen" van je zorgverzekering aan het worden. Maar dit is niet alleen bij zorgverzekeringen zo, ook bij bijvoorbeeld mobiele telefoonabonnementen. Ik denk dat het iets is dat zich zo ontwikkelt omdat er ook belangstelling voor is... Misschien zouden jullie een paar basispakketten kunnen aanhouden voor snelle kiezers. Met daarbij: "Zit er niet bij wat je zoekt? Stel dan hier je eigen pakket samen."