Korting op wettelijk eigen risico

Status: Nieuw
door ‎16-12-2016 11:53

Ls,

jullie bieden aan het wettelijk eigen risico (ad € 385,00) in tien termijnen te betalen en achteraf vindt er dan een verrekening plaats. Naast dat dit aanbod aantrekkelijk kan zijn voor de klant, heeft het ook een groot (administratief) voordeel voor uw organisatie.
Mijn advies is om een deel van dat financieel voordeel door te geven aan de klant door aan te bieden bij het maandelijks automatisch betalen het wettelijk eigen risico te verlagen (bv 10 * € 35 of 12 * € 30). Ben er van overtuigd dat er dan door een grote groep klanten gebruik wordt gemaakt van het aanbod en er een win-win situatie ontstaat.

0 likes
Opmerkingen
Community Manager
Community Manager

Hoi @AdRiemslag, bedankt voor je idee. Hoe zou je omgaan met mensen die het niet lukt vooruit te betalen? Krijgen die geen korting? Ik probeer even te bedenken wat de voor en nadelen zijn voor de klant en voor ons. 

Debutant

Naast dat ik ook wel minder wil betalen, lijkt het mij in strijd der wet. Verplicht eigen risico kan je op geen enkele mogelijkheid korting op krijgen, dat betekent namelijk per direct dat het niet verplicht is.

Debutant

Beste Raoul,

Begrijp en heb respect voor je gevoel voor degene die niet vooruit kunnen betalen. Echter het is nu ook al zo dat als je de premie in een keer vooruit betaalt dat je een korting krijgt. Dus een geaccepteerd en ingevoerd gegeven door Achmea.

Beste Zwenschede,

Ook de belastingdienst geeft korting bij (verplichte) belastingbetaling, door het te betalen bedrag in een keer te voldoen.

Debutant

Dat klopt inderdaad. Als voorbeeld staat er een jaarlijkse aanslag van 10.000, als je die in 1x betaald krijg je 174 euro korting. Dat zou dus nog minder dan 30 euro korting zijn voor de 385.. Naja, iets is beter dan niets..

Community Manager
Community Manager

@AdRiemslag Ik ga navragen of korting geven op het eigen risico is toegestaan. Dat lijkt me belangrijk om eerst te weten te komen.