0 likes

We hebben 2 zoons, oudste heeft koemelkallergie en dure voeding gehad van voorgeschreven door de kinderarts en konden we afhalen bij de apotheek ..gratis!! Nu onze 2e baby ook koemelkallergie bleek te hebben.. gaan we weer voor gratis melk.

In mijn ogen moet iedere ouder betalen voor de melk (behalve borstvoeding) dus zou in mijn ogen per babymelk stap 1 melk die je de eerste 6 mnd gebruikt... best een vergoeding kunnen vragen van 5 -7.50 euro per pak (stap 2 is een keuze voor ouders dus zou je over kunnen gaan op half volle melk en dat kost maar een euro)

Andere zorg.. bv voor ouderen zou dan meer kunnen zijn

Opmerkingen
Community Manager

@Koekje Bedankt voor het indienen van je idee Smiley Vrolijk

Even kijken of ik het goed begrijp: je zou willen zien dat naast de babyvoeding voor baby's met koemelkallergie ook de gewone babyvoeding vergoed wordt vanuit de zorgverzekering? Hoe zie jij dat precies voor je?

Voorbijganger

Nee.. ik vind het raar dat ik geen eigen bijdrage van 5 euro of 7,50 moet betalen voor koemelkvrije voeding... aangezien iederee  die babyvoeding moet kope  dat zeker wel kwijt is. Het gaat mij alleen om de eerste stap. Dus voeding tot 6 mnd. 

Community Manager

@Koekje We zaten het er net over te hebben met elkaar, en inderdaad, ik begreep het verkeerd. Je idee is me duidelijk. Ik ga binnen het bedrijf op zoek naar de juiste expert op dit gebied en kom bij je terug Smiley Vrolijk

Expert

Beste @Koekje,

Ik begrijp heel goed wat je zegt. Voor sommige zorg, is jouw redenatie precies de reden om een eigen bijdrage te vragen. Omdat iedereen schoenen moet kopen, moet je ook een eigen bijdrage betalen wanneer je een orthopedische schoen moet aanschaffen.

Daarnaast past hij ook mooi bij het argument dat we er met zijn allen voor moeten zorgen dat de zorg betaalbaar blijft. Doordat jij een eigen bijdrage betaalt voor de voeding van je zoontje, zal er minder vergoed hoeven te worden vanuit de basisverzekering. 

De overheid bepaalt voor welke zorg uit de basisverzekering er een eigen bijdrage betaald moet worden, niet wij als zorgverzekeraar. Daarom kunnen wij jouw goede idee niet in de praktijk brengen. Je zou je voorstel eens voor kunnen leggen aan een politieke partij. 

Voorbijganger

Oooooh oke! ik snap het, dan is dit mij duidelijk. Dit was een vraag waar ik al langer mee liep... maar nu dus begrijp dat dit via de overheid gaat. 

Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Aangezien ik elk jaar over de duizend euro betaal aan zorg premie, die ik betaal voor dingen waar ik toch geen gebruik van maak (en áls ik iets gebruik, dan gaat het van mijn eigen risico) zou ik zeggen: maak alle babyvoeding voor iedereen in NL die zorgpremie betaalt gratis ofwel gedeeltelijk vergoed. Koemelk of niet...

Webcare
Webcare

Hallo @VeraZeevaarders, de premie schiet omhoog als babymelk voor iedereen vergoed wordt. Iedereen moet eten, dus een vergoeding van melk voor gezonde kinderen is niet haalbaar en onnodig. Het gaat @Koekje erom dat de speciale melk bij koemelkallergie helemaal vergoed wordt. Terwijl je bij een gezond kindje de melk zelf betaalt. Het verschil in de kosten zouden de ouders zelf moeten betalen. Wat vind je daarvan?
Kim