Kan Zilveren Kruis op de website iets meer aandacht besteden aan de redenen waarom zorgverleners niet worden gecontracteerd? Is bijvoorbeeld in het merendeel van de gevallen de prijs een probleem of is het de kwaliteit? Misschien moet u daarbij wel de verschillende soorten zorgverleners (of behandelingen) onderscheiden.

Opmerkingen
Moderator

@Leo S Bedankt voor je idee!
Ik wil dit idee graag voorleggen aan onze experts. Ik ben benieuwd hoe je deze eventuele aanpassing voor je ziet. Denk je bijvoorbeeld aan een nieuwe (losse) pagina met extra informatie, of een toevoeging in de huidige zorgzoeker?

Ik ben ook benieuwd hoe de andere leden hier over denken. Welke informatie missen jullie nog? 

Moderator
Status gewijzigd in: Nieuw

Starter

Ik ben al jaren voor mijn hoortoestellen klant bij Spacsavers. Ik kreeg van ZKA een brief dat ze in 2016 alleen met Beter Horen en Hans Anders contracten hebben. Later kreeg ik van Specsavers een brief, waarin zijschrijven dat ze met alle zorgverzekeraars een contract hebben. Dit is verwarrende en tegenstrijdige informatie. Waari is dit? Kan niet vanwege de prijs zijn, want Beter Horen is aanzienlijk duurder. Dus waarom wordt Specsavers niet meer gecontracteerd en weten zedat zelf blijkbaar niet?

Moderator

@KlaasS Bedankt voor je reactie. In 2016 hebben wij inderdaad alleen een contract met Beter Horen en Hans Anders. Waarom alleen deze 2 bedrijven en Specsavers niet meer? We hebben een inkoopprocedure gevoerd, waarbij deelnemende partijen zijn beoordeeld op zowel kwaliteit als prijs. De 2 audicienbedrijven met de hoogste totaalscore zijn door ons gecontracteerd. Ik durf je niet te zeggen hoe het komt dat je deze brief van Specsavers hebt ontvangen. Dit signaal heb ik doorgegeven aan mijn collega. 

In het kader van dit denk mee idee: Zou jij dit soort informatie graag op de website terug willen zien? Waar en hoe zou dit het beste voor je werken? 

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig