Ik heb last van een virus, dat misschien bij jullie op de website zit. Zie de afbeelding. Dit scherm verschijnt als ik het forum op ga. 

Opmerkingen
Community Manager

Hoi @Feina, ik heb de vraag uitgezet bij de leverancier omdat ik zie dat iemand op het ING forum dezelfde vraag stelt. Beide fora hebben dezelfde leverancier, dus misschien ligt het daar. Je zou ook even een scan kunnen doen met een malware scanner. Die kan je downloaden via de appstore van Apple.

Fanatiekeling

Ik heb gegoogeld op malware scanner voor de ipad en krijg als antwoord dat deze niet nodig zijn. ( https://www.tabletsmagazine.nl/2013/03/ipad-beschermen-tegen-malware-en-andere-bedreigingen/

Beschermen met virusscanners en andere beveiligings-apps

Eén van de grootste misverstanden is dat de iPad baat bij beveiligings-apps als virusscanners en malwarescanners zou hebben. Dit is niet het geval. De iPad draait op iOS en het mobiele besturingssysteem van Apple is zodanig goed beveiligd dat dergelijke apps overbodig zijn om je iPad te beschermen. Als je de iPad up-to-date houdt door de laatste updates te installeren, biedt dit in vrijwel alle gevallen genoeg beveiliging.

Community Manager

@Feina Dat is helaas toch niet helemaal waar. iOS apparaten hebben in tegenstelling tot Andriod apparaten veel minder last van malware maar het is wel mogelijk. Sommige vormen van malware zijn alleen maar vervelend en niet schadelijk. Daar zou dit ook een voorbeeld van kunnen zijn. Het kan wellicht ook helpen om ook je browser geschiedenis en cookies te verwijderen. Ik heb de vraag bij de leverancier ook nog uit staan maar ik denk dat de kans dat het op de Ipad zelf zit groter is.

Fanatiekeling

In ieder geval kan ik  een malware scanner niet vinden. Op het moment heb ik geen problemen meer. Maar het was zo erg dat ik geen reactie meer op het forum kon zetten. Die verdwenen, doordat ik de bewuste viruspagina kreeg als ik op " versturen" klikte.

Community Manager

Hoi @Feina, fijn om te lezen dat het probleem nu over lijkt te zijn. Wat er gebeurde is dat door die malware jouw berichten bij ons in een quarantaine-bak werden geplaatst. Dat gebeurt maar heel weinig dus we hadden het niet 123 door. Gelukkig heb je zelf de berichten meestal weer opnieuw geplaatst.