Eigen risico inhouden met maandelijkse premie

Status: Wordt niet uitgevoerd
door ‎28-08-2015 11:22

Waarom niet gelijk met de automatische premiebetaling (maandelijks)  premie elke keer 1/12 deel van het eigen risico ingehouden bij verzekerden die dit uiteraard ook zelf willen.

Blijkt dat teveel wordt betaald stort dit ZK eind van het jaar gewoon terug.

Ik denk dat dit veel problemen voorkomt.

Daarenboven er zijn  zeer veel verzekerden die altijd boven het eigen risico uitkomen.

Opmerkingen
Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: In onderzoek

Moderator
Moderator

Hoi @kristische consu,

Zoals je misschien ziet heb ik je in het eerdere Denk Mee idee van @marianne51 ook al genoemd maar uiteraard reageer ik hier ook graag nog even op je idee!

We hebben dit idee vaker gehoord en goed dat je dit idee op deze plek neerlegt. Ik ga voor jou en @Marianne51 na wat de status is van al deze input en kom hier uiteraard op terug. 

Het is misschien goed om te weten dat als je een Denk Mee idee een goed idee vindt, je op het idee kan stemmen voor een like te geven. Zo zien wij precies hoeveel mensen op het idee hebben gestemd en hoef je niet hetzelfde idee nogmaals aan te maken!

Debutant

nou dit al invoeren in begin van jaar lijk me overbodig ,daar ik goede ervaring heb met als de eerste rekening binnenkomt om dan al de betalings regeling aan te vragen en zoals beschreven bij marianne51, al ,gaat dit prima zonder problemen,,

zo heb ik er zelf meer vat en inzicht op ,,,maar ja ieder zijn keus ,,succes

Voorbijganger

zag net een mailtje binnen komen over gespreid betalen van het eigen risico. nu spaar ik het op per maand en dit 12 keer. Maak een keuze menu op de site waar de klant aangeeft hoeveel maanden hun eigen risico willen spreiden bij de betaling van de premie. ik zou voor 1/12 kiezen. maar er zijn die het misschien in 5x willen doen is een keuze, laat dit aan de klant over deze keuze, maar geef deze in elk geval. Ook mensen die per 4 weken vangen hebben gewoon meer ruimte nodig wat de betalingsdatum van hun premie betreft. Deze is wettelijk geregeld maar bij automatische incasso wordt er te snel geïncasseerd voor velen er is een mogelijkheid dit via Finbox te doen, maar dat schijnt voor vele weer even te moeilijk te zijn of er zijn andere redenen die misschien beter uitkomen waarschijnlijk voor Zilveren Kruis. Er is een derde mogelijkheid die door o.a. Ziggo wordt toegepast. Dat is namelijk Ideal.. dit via de site van Zilveren Kruis te betalen binnen de wettelijke betalingstermijn. dit geeft ruimte van 10 tot 14 dagen om de rekening te betalen. wat voor de mensen die in de vervoerssector werken waar betaling van 4 weken veel voorkomt. doe wat voor deze klanten en klanten in het algemeen zoveel mogelijk aan deze wensen,( Mailtje bij Ideal automatisch naar klant sturen dat rekening klaarstaat) bij vele staat het water aan de lippen wat de zorgkosten betreft. Met vriendelijke groet .Dieter Klobedanz

Moderator
Moderator

Hallo @Dieter-Klobedanz,

Het klopt dat vooraf gespreid betalen nu alleen mogelijk is in 10 maanden. Als je in minder termijnen wilt betalen dan kun je dit alleen achteraf regelen. Je kunt bij een betalingsregeling namelijk aangeven in hoeveel termijnen je wilt betalen. Dit is wel alleen mogelijk via automatische incasso. 

Betalen via IDEAL is bij ons nieuw en op dit moment alleen mogelijk voor de maandelijkse premie. Dit is wel iets wat op de lijst staat voor mogelijke updates in MijnZilverenkruis.

Er is nog een ander denk mee idee. Dit gaat over het gespreid betalen van het eigen risico middels acceptgiro. De achterliggende reden van deze aanvraag, is het betaald krijgen per 4 weken. Misschien ook interessant om eens te lezen! Inmiddels hebben we hierop een antwoord ontvangen van onze experts. 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Afgewezen

Community Manager
Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Webcare
Webcare

Goedemiddag JoZ,

Het gespreid betalen eigen risico wordt inderdaad niet vanzelf geactiveerd. Dit is door de hoofdverzekerde (verzekeringsnemer) geactiveerd via DigiD of het is aangevraagd via onze klantenservice. De bevestiging hiervan gaat bij aanvraag naar het bij ons bekende e-mailadres. 

Als je mij even een privéberichtje stuurt met je relatienummer en geboortedatum, dan kan ik even meekijken hoe de regeling is aangevraagd. Je stuurt een privéberichtje door op mijn foto te klikken en vervolgens te klikken op "Deze gebruiker een privébericht sturen".

Groetjes, Michiel