0 likes

Als tijdens een telefonisch gesprek of door huisarts blijkt dat de mantelzorgtaken te veel worden is het slim om een aanspreekpunt aan te bieden en samen te kijken hoe nu verder.

Opmerkingen
Moderator

Goedemiddag Lidy, bedankt voor je mooie idee! Ik ben allereerst benieuwd: ben jij zelf mantelzorger? Of is dit iets wat je misschien in je omgeving veel meemaakt?

Daarnaast heb ik gevraagd een van onze zorgcoaches te reageren op jouw Denk Mee idee. Zij kunnen wellicht al wat toelichting geven over de mogelijkheden die er al zijn. Vanwege de drukte zal zij na het weekend op je idee reageren Lidy.

Ik verander voor nu de status van jouw idee naar: meer reacties nodig. Ben erg benieuwd of er meer mantelzorgers of mensen die ervaringen hebben met mantelzorg hier ideeën over hebben! 

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig

Expert

Hoi Lidy, dank je wel voor je reactie!  Mantelzorgers krijgen te maken met veel verschillende instanties en moeten daarnaast vaak óók werken en een gezin runnen. We zijn op dit moment al aan het kijken welke behoeften er bij mantelzorgers zijn en hoe we hierbij verder kunnen ondersteunen. Veel vragen kunnen beantwoordt worden door de Zorgcoaches van Zilveren Kruis maar er blijft nog veel over denken we.

Jouw idee sluit hier mooi bij aan.

Ik ben benieuwd waar jij als mantelzorger tegenaan loopt? Welke ondersteuning zou je willen hebben?

Ik ben ook benieuwd naar de reacties van andere communtiyleden. Dan kunnen we daar mee aan de slag!

Groeten Judith