Brief met duidelijker uitleg kosten eigen risico, in plaats van uitleg op de site.

Status: Meer reacties nodig
door ‎08-06-2015 13:26

Beste allen,

Een brief met duidelijker uitleg eigen bijdrage en risico komt beter over dan op de site de ervaring leert dat de brief soms wel meerdere malen wordt gelezen. Als consument betaal je bijna altijd zelf een vergoeding uit de basisverzekering. Het eigen risico ben je bijvoorbeeld voor implantaten in je onderkaak het volledige bedrag verschuldigd. Dat kan bij elkaar een flink bedrag zijn en als duidelijk wordt vermeld waar het bedrag uit bestaat in een voor iedereen duidelijk omschreven tekst, dan komt het beter over.

Met vriendelijke groet,

Geert

Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hallo @Geert

Bedankt voor jouw idee. Om er mee aan de slag te kunnen heb ik wat meer informatie nodig. Kun je mij uitleggen wat er precies onduidelijk is aan het declaratieoverzicht op dit moment?

Er zijn bij ons ook verschillende declaratieoverzichten. Welke van de declaratieoverzichten ontvang jij op dit moment?

Het korte declaratieoverzicht

Je ontvangt het korte declaratieoverzicht per post. In het korte declaratieoverzicht staat het te betalen/ontvangen bedrag. In de brief is geen specificatie per declaratie regel/onderdeel opgenomen. De volledige specificatie kun je in dit geval vinden op MijnZilverenkruis.  

Een regulier declaratieoverzicht

Je ontvangt het reguliere declaratieoverzicht per post. In het overzicht staat het te betalen/ontvangen bedrag met een specificatie per onderdeel van de declaratie. Je kunt dit overzicht natuurlijk ook terug vinden in MijnZilverenkruis.

Een online declaratieoverzicht

Je ontvangt een e-mail dat er een declaratieoverzicht klaar staat in MijnZilverenkruis. Je ontvangt dus geen brief in dit geval. 

Je geeft ook aan dat de website minder duidelijk is dan een brief. Bedoel je met de site het klantdomein Mijn Zilverenkruis waar je online jouw gegevens kunt inzien of onze reguliere website?

Moderator
Moderator

Beste @Geert

Bedankt voor de toelichting van jouw idee. Hieronder nog even een overzicht van de punten die je graag anders zou willen zien. 

• Een telefoonnummer op de brief voor het aanvragen van een betalingsregeling. 
  • De zin 'u moet ook zelf x bedrag betalen' wijzigen in ‘bedrag wat u ons verschuldigd bent.’
  • De afsluiting 'hartelijke groet' wijzigen in 'vriendelijke groet' omdat dit beter past bij een brief waarin staat dat er een betaling moet worden gedaan. 
  • Een brief in plaats van de MijnZilverenkruis voor het declaratieoverzicht.  

Een telefoonnummer op de brief

Wij geven op de brief aan dat je online zelf een betalingsregeling kunt aanvragen. Je kunt hier zelf de termijnen en de datum van afschrijving aangeven. Het online aanvragen van een betalingsregeling heeft onze voorkeur. Veel van onze klanten vinden het ook fijn om dit zelf te regelen in MijnZilverenkruis. Wij vermelden op de brief wel ons algemene telefoonnummer. Je kunt via het algemene telefoonnummer ook een betalingsregeling aanvragen. 

U moet ook zelf x bedrag betalen

Wij kiezen er bewust voor deze zin te gebruiken. Dit doen wij omdat de boodschap dan voor iedereen duidelijk is in simpele/begrijpelijke taal. Een woord zoals 'verschuldigd' is helaas niet voor iedereen duidelijk. In onze brieven proberen wij taal te gebruiken die voor iedereen te begrijpen is. Dat kan ervoor zorgen dat het soms wat direct overkomt.

Hartelijke groet / vriendelijke groet

Je geeft aan dat 'met vriendelijke groet' beter past bij een brief waarin staat dat je moet betalen. Zijn er meer mensen op de community die dit aangepast willen zien? 

Een brief in plaats van de website

Je geeft aan liever een brief per post te ontvangen dan digitaal omdat mensen er online niet uitkomen. Iedereen heeft bij ons de optie het declaratieoverzicht per post te ontvangen. Je kunt je voorkeuren hier zelf voor instellen in MijnZilverenkruis. Dat online onduidelijker is ben ik overigens niet met je eens. Dit zal per persoon verschillen, ik heb zelf liever online informatie dan een brief. 

Voorbijganger

Beste Jan,

Dat online onduidelijker is ben ik overigens niet met je eens: Waarschijnlijk heb ik dat verkeerd verwoord en ja iedereen ervaart het op zijn eigen manier internet of een andere optie. Ben benieuwd hoe de community reageerd we wachten af.

Groet,

Geert

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig