Beweging loont, ieder op zijn eigen tempo.

Status: In ontwikkeling
door op ‎06-11-2015 15:10 - laatst bewerkt op ‎09-03-2016 09:31 door Community Manager

Bewegen is  overal aan de orde. Landelijk worden er subsidies verstrekt om mensen aan het bewegen te krijgen. Maar waarom kan dit niet via de zorgverzekeraar? Ik stel voor dat de zorgverzekeraar een samen werking aangaat met een ontwikkelaar van een loop/ wandel app zoals Runkeeper. Je download de app. Als je gaat wandelen zet je de app aan. Zo zie je hoever, en hoe lang je wandeld, en het registreert ook het verbruik van de calorieën.  Per gewandelde kilometers, b.v elke 5 km,  krijg je een aantal punten. Deze worden bv per jaar opgeteld, emag ook per half jaar of i.d. en over het totaal aantal  gespaarde punten, kan je korting krijgen op je premie, of iets uitzoeken wat met je gezondheid te maken heeft.

Volgens mij kan je zo op een goedkope manier mensen ,en zelfs kinderen aan het bewegen krijgen. Oftewel beweging loont, ieder op zijn eigen tempo.

Status: In ontwikkeling
0 likes
Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hallo @Gerda63,

Bedankt voor het delen van jouw idee. Ik ga het voorleggen aan één van onze interne experts en kom dan met een inhoudelijke reactie.

Er is een op dit moment een andere idee op de community dat gaat over het belonen van gezond leven. Ik ben benieuwd hoe jij daar over denkt. Dit idee kun je hier vinden: Drastische kostenvermindering door werkelijk gezond te leven

Groet,

Jan 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: In onderzoek

Bijdrager

Prima van dat sporten en bewegen, maar als je dat inmiddels niet meer kunt zit je mooi, hoe kan ik dan aftrek van mijn premie krijgen.

En al die anderen met mij die dat zeker niet meer kunnen

Klink erg akelig als je al zo beperkt bent

Moderator
Moderator

@Colliore Je hebt zeker een punt. Wat doe je dan voor de mensen die wel willen bewegen, maar die om medische redenen niet kunnen? Hoe zou je deze groep ook kunnen betrekken? 
@Gerda63 en de andere leden: Hebben jullie hier nog ideeën over? 

Bijdrager

Ik zal nog even aangeven dat mijn man zo veel wandelt dat die geen premie meer hoeft te betalen.

Gelukkig is hij niet bij het zilveren kruis verzekerd, kortom ik ben het helemaal niet eens met dit idee.

Rokers aanpakken lijkt me beter

Community Manager
Community Manager
Status gewijzigd in: Ter beoordeling

Moderator
Moderator

@Gerda63 wij zijn onlangs een pilot gestart in de regio Rotterdam dat heel erg lijkt op jouw idee. Je kunt bijvoorbeeld korting krijgen op 'een dagje dierentuin' door te lopen en doelen te behalen. Er zijn nog meer onderdelen waar je gebruik van kunt maken. Hier lees je meer over dit initiatief: actify 

Ik zet jouw idee daarom op 'in ontwikkeling'. 

Groet,

Jan 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: In ontwikkeling

Cadet

Hallo Jan,

Ik ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontplooien. De link die verwijst naar actify, zie bericht hierboven, ziet er mooi en aantrekkelijk uit. Dit moet toch ook in op meerdere plaatsen te realiseren zijn?  Ik snap ook heel goed dat niet iedereen het met dit idee eens is, want hoe bereik je een zo groot mogelijke groep mensen, die daar wat mee kan?

Moderator
Moderator

Bedankt voor je reactie en compliment over hoe actify eruit ziet! Hoe bedoel je jouw vraag over een groot mogelijke groep bereiken precies Gerda?