Ik heb gehoord dat verzekeraars miljoenen uitgeven aan reclame spotjes. Waarom maakt ZK niet een heel simpel bekend dat ze geen uitgebreide en dure reclame's gaan maken om klanten binnen te halen maar dat ze de premies goedkoper maken? Ik denk dat de verzekeraars maar klanten trekken door goedkopere premies dan door reclames. Iedereen doet toch een prijscheck via vergelijkingssites. Dan springt ZK er uit.

 

Goed idee?

Opmerkingen
Moderator

Hoi Jannelien. Leuk dat je zo meedenkt.


Omdat je met een idee komt, heb ik je post verplaatst naar het denk mee onderdeel op de community. 
Hier kunnen mensen op je idee stemmen (likes geven) en uiteraard ook meepraten! 

 

Ik wil alvast dit linkje met je delen: Hoeveel geld geeft zilveren kruis uit aan reclame. Hier kan je lezen hoe het op dit moment gaat. Je hebt het in je reactie over "geen uitgebreide en dure reclame". Waar zou voor jou de grens liggen? 
Kijk bijvoorbeeld naar het bedrag per maand en de 3 categorieeën die je in het linkje terugziet.

Reclame maken zou tot een minimum beperkt moeten worden. Dus geen dure TV reclames en wat nog veel erger is sponsoring van sportploegen zoals voelbalverenigingen en wielerclubs. Je zou voor dat geld bijvoorbeeld meer oogscanners of een mri apparaten kunnen kopen. De grootte van het daarvoor gebruikte budget is irrelevant. Geld dat bijeen is gebracht voor zorg moet aan zorg worden besteed. Het is al erg genoeg dat er heel veel geld weg vloeit aan dure managers en bonussen van nog duurder betaalde directeuren bij zowel de verzekeraars als de zorgverleners.

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig
 
Bezoeker

Ik zou de reclames laten vervallen in inzetten op vergelijkingssites (independer, pricewise, etc etc). Hier maken deze sites zelf al reclame voor dus dat is eenvoudig. Wanneer je het budget dan inderdaad gebruikt om de premie te verlagen kom je automatisch bij zilveren kruis uit. Ik denk dat 90% van de mensen die gebruik maken van deze sites voor de meest betaalbare aanbieder gaan.