Aanschaf UV lamp Psoriasis

Status: Wordt niet uitgevoerd
door op ‎09-08-2016 11:03 - laatst bewerkt 4 weken geleden door Community Manager

Mijn zoon heeft ernstige psoriasis en krijgt vanuit het ziekenhuis een UVB lamp ter beschiking. Telkens voor 3 maanden. Dit kost hem zijn eigen risico van 375 euro omdat hij 18 is. We overwegen zelf een lamp aan te schaffen van enkele duizenden euro's en hebben gebeld met Zilveren Kruis Achmea om een tegenmoetkoming aan te vragen bij de aanschaf. Dit blijkt niet mogelijk. Het lijkt me een goed idee om dit te overwegen daar de kosten van huur velen malen hoger uit kunnen vallen bij ernstige psoriasis.

Ruud

Opmerkingen
Community Manager
Community Manager

@RuudMulders Welkom op de community en bedankt voor het delen van je idee Smiley Vrolijk

Ik ga op zoek naar een product manager die hier antwoord op kan geven. 

Expert
Expert

@RuudMulders Bedankt voor het indienen van jouw idee.

Het verstrekken van een UV-lamp valt onder de basisverzekering. De inhoud van de basisverzekering wordt vastgesteld door de overheid. Onze aanvullende verzekeringen verzekeren zorg die niet in het basispakket zit. Een tegemoetkoming in de kosten van de aanschaf van een UV-lamp is daarom niet in lijn met ons beleid. Dit betekent dat we het dus helaas niet zullen uitvoeren.

Community Manager
Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Debutant

Hallo Otto en Raoul,

jammer, bedankt voor de hulp

Voorbijganger

bent u al eens naar een Zoutkamer (HaloClinic Nederland) geweest. U kunt contact opnemen met Ran Derei 075-7600026.

Ook eczeem en psoriasis kunnen genezen in een Zoutkamer.

Ik wens u heel veel sterkte toe met uw zoon.