Ik zit in een elektrische rolstoel en ik merk dat jullie niet richten op mensen die aangewezen zijn op aangepaste sporten.

De meeste aangepaste sporten zijn best duur en als je een wao/wia uitkering hebt is dit voor vele niet te betalen.

Kunnen jullie niet eens kijken of jullie projecten kunnen opzetten waar wij ook aan mee kunnen doen zoals een workshop rolstoeldansen of wat anders en meteen ook kijken of het vergoed kan worden.

Of zet bv een wandel/rolstoel route op of geef een workshop tai-chi. Dan kunnen samen met valide sporters sporten.

En als jullie meer mensen met een beperking aan het sporten willen krijgen kijk dan eens of er wat vergoed kan worden.

Opmerkingen
Moderator

Dankjewel voor je idee Miranda! Om je conclusie te bevestigen: we doen inderdaad op dit moment niet specifiek iets in vergoeding of projecten voor mensen die zijn aangewezen op aangepaste sport. 

Als ik kijk naar onze vergoedingen is er op dit moment ook geen vergoeding voor sporten in het algemeen opgenomen (aangepaste sport of niet) Dit zal er vermoedelijk ook niet komen. Wel lees ik in jouw idee meer creatieve oplossingen om mensen die zijn aangewezen op aangepaste sport te stimuleren of te helpen. Mijn gedachte ging daarom direct naar ons initiatief 'Actify' Actify is een online platform wat mensen helpt om gezonder te leven. Ook op het gebied van beweging.

Bedoel je met jouw idee om bijvoorbeeld met dit soort initiatieven ook meer te richten op mensen die zijn aangewezen op aangepaste sport? 

Voorbijganger

Ja ik bedoel ook meer richten op mensen die aangewezen zijn op aangepast sporten. Want vooral voor deze doelgroep is sporten zeer belangerijk. Alleen het is duurder dan de algemene sporten ivm aanpassingen.

Voorbijganger

Aan een stappenteller heb je niks aan als je in een rolstoel zit. We hebben meer aan welke sporten of oefeningen wij kunnen doen met een beperking.

Moderator
Moderator

Hallo @MirandaModderkolk

Bedankt voor je reactie. Wij sturen jouw idee door naar Actify met de vraag te kijken naar mogelijkheden voor aangepaste activiteiten. Een aangepast sport is inderdaad vaak duurder en dat is zeker lastig met een WIA uitkering. Wist je dat er initiatieven zijn die je kunnen helpen? Hier lees je er meer over: subsidieregelingen