rekeningnummer kind wijzigen

Starter

Wij willen het rekeningnummer van mijn kind wijzigen naar haar eigen rekeningnummer in plaats van die van mij (ze is 18 geworden). Als we op rekeningnummer wijzigen klikken staat er dat het bsn onbekend is en geweigerd wordt terwijl ze wel gewoon ingelogd is. Via mijn account krijgen we dezelfde melding. Kan iemand hierbij helpen?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

rekeningnummer kind wijzigen

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: rekeningnummer kind wijzigen

Uitblinker

@Juliavanvliet
je kunt (als het goed is) alleen het rekenignummer voor je kind wijzigen als hij/zij een eigen polis heeft.

probleem had ik ook, kon dus wel gewijzigd worden, maar dan raakte ze de collectiviteitskorting ook kwijt, dus dan toch maar niet gedaan.

nu betalen ze netjes iedere maand het premiebedrag aan mij via een overschrijving die je via de ING automatisch, maandelijks kan laten gebeuren.

groet mike

Moderator

Hoi Julia en Mike,

@Juliavanvliet allereerst nog gefeliciteerd met de 18e verjaardag van je dochter. Ik hoop dat ze een mooie verjaardag heeft gehadSmiley Vrolijk

Het antwoord wat @diadino24 geeft klopt. Wanneer je wil dat je dochter voor haar eigen polis betaalt met haar eigen rekeningnummer dan kan dit alleen wanneer zij een eigen polis heeft. Dit betekent dat zij inderdaad niet altijd meer gebruik mag maken van jullie eventuele collectiviteit. 

Je kunt dit niet wijzigen via Mijn Zilveren Kruis. Het makkelijkste kun je hiervoor even contact met ons opnemen (mag ook hier op de community in een prive berichtje) of je kunt voor je dochter een gehele nieuwe polis aanvragen via de website.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Fanatiekeling

Sommige collectiviteiten staan dit wel toe dacht ik? 

Bij andere zorgverzekeraars kun je ook collectiviteitskorting krijgen voor studerende kinderen tot 27 jaar. 

Groet, Feina.

Moderator

Een kind mag meeliften tot 30 jarige leeftijd (thuis of uitwonend) op de collectiviteit wanneer zij nog financieel afhankelijk zijn. Bij sommige collectiviteiten is er een uitzondering op de leeftijd bijvoorbeeld tot 27 jaar. Wij stellen wel de voorwaarden dat zij meeverzekerd zijn en niet zelf verzekeringsnemer. 

@Juliavanvliet heeft mij overigens een prive berichtje gestuurd zodat ik met haar mee kan kijken wat ik kan doen Smiley Vrolijk 

Starter

Dank voor de reactie! We zijn er mee bezig!