Verkeerde collectiviteit aangegeven... Wat nu?

Nieuwkomer

Ik heb net (echt nét!) mijn verzekering afgesloten bij Zilveren Kruis, met gebruikmaking van een collectiviteit. Nu ben ik er net achter gekomen dat ik in alle haast de collectiviteit voor gepensioneerden heb gekozen in plaats van die voor actieve werknemers! Hoe kan ik dit wijzigen? Moet ik nu wachten tot mijn overstap compleet is en ik in Mijn ZilverenKruis kan komen of zo?

Oeps...

Verkeerde collectiviteit aangegeven... Wat nu?

6 ANTWOORDEN

Re: Verkeerde collectiviteit aangegeven... Wat nu?

Fanatiekeling

Je kunt in iedere geval dmv het mail-formulier onder vermelding van jouw gegevens aangeven dat dit fout is gegaan. 

Maar je kunt ook gewoon afwachten totdat je de fout zelf kan verbeteren. Het staat op dit forum in ieder geval gedocumenteerd. Het veranderen van collectiviteit kan altijd door wijziging in de eigen omgeving. De Mijnzorgverzekering zou ook al snel beschikbaar moeten komen. 

PS ik ben niet niet van ZK.

Groet, Feina.

Webcare

Dag Roelinda, 

Dat kan gebeuren hoor, geen probleem. 

Je kunt het, zoals Feina al aangeeft, wijzigen op het moment dat je in Mijn Zilveren Kruis kan. Maar je kan ons uiteraard ook bellen, dan regelen we het meteen voor je. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer: 071 751 00 52. Alle contactgegevens, waaronder chat, vind je hier.

Heb je zo wat aan mijn antwoord?

Groeten,

Bas

Fanatiekeling

@BasA Hoeveel tijd na aanmelding duurt het precies totdat de Mijnomgeving beschikbaar is? En krijgt men daar bericht over?

Groet, Feina.

Webcare

Dag Feina. In principe is de wijziging uiterlijk de volgende werkdag in Mijn Zilveren Kruis te zien. Bij de volgende wijzigingen krijgen verzekerden binnen 10 werkdagen een nieuw polisblad:

• collectiviteitsgegevens
  • eigen risico
  • aanvullende verzekering
  • ingangsdatum basisverzekering / aanvullende verzekering
  • verzekeringnemer
  • hogere leeftijdsgroep
  • premie
  • tussenpersoon
  • betaalgegevens (zie hieronder)

Afhankelijk hoe men dit heeft ingesteld in Mijn Zilveren Kruis (onder 'Mijn verzekering' en vervolgens 'digitale voorkeuren'), krijgt een verzekerde dit polisblad digitaal in Mijn Zilveren Kruis of per post. Wanneer er veel wijzigingen zijn, zoals in deze periode van het jaar, kunnen de wijzigingen soms later te zien zijn of het polisblad later verstuurd worden.

Fanatiekeling

@BasA.

De vraag was hoelang het duurt tot een nieuwe verzekerde toegang heeft tot de Mijnomgeving en of hij daar bericht over krijgt.

Groet, Feina.

Webcare

Hoi Feina,

Als wij een aanvraag ontvangen duurt het ongeveer 5 werkdagen voordat de verzekerde kan inloggen met zijn Digid in Mijn Zilveren Kruis. De verzekerde krijgt daar geen bericht van.

Groeten,

Mouniim