Vergoeding voor een beugel >18jr?

Starter

Na het succes van een beugel bij een van onze zoons, werd mijn vrouw door de tandarts geadviseerd ook een beugel te nemen voor de ondertanden.

Na moeizaam gezoek op de Zilveren Kruis website vind ik het wat moeilijk echt info te vinden. De Klantenservice kan me ook niet meer vertellen dan dat het bij sommige collectiviteiten wel kan (discriminatie?) maar ze kan me niet vertellen welke....

Ik heb nog 2 dagen om de juiste dekking te vinden, of naar een andere verzekering over te stappen. Iemand een tip?

Vergoeding voor een beugel >18jr?

2 ANTWOORDEN 2

Re: Vergoeding voor een beugel >18jr?

Fanatiekeling

De snelste tip is om nu je verzekering zelf opzeggen. Daarna heb je nog tot eind januari de tijd om een andere ( of dezelfde) zorgverzekering te kiezen. 

Dit is alleen af te raden als je een tand verzekering 3 of 4 hebt ( omdat daarvoor medische acceptatie geldt). 

Het klopt dat Zilveren Kruis geen vergoeding heeft voor orthodontie boven de 18 jaar: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Orthodontie-vanaf-18-jaar.aspx

Zie de bijlage.

Groet, Feina.

Re: Beugel >18jr?

Webcare

Goedemorgen Jeroen, 

Wat fijn dat de orthodontie bij je zoons goed is gegaan. 

Voor volwassenen kennen wij geen vergoeding voor orthodontie. Er zijn enkele werkgevers collectiviteiten die een vergoeding voor orthodontie voor boven de 18 hadden. Deze vergoeding is er alleen nog voor verzekerden die in 2018 al waren gestart met orthodontie.  

Ik kijk graag met je mee of je verzekering nog bij je past in 2019. Als je dat wilt stuur je me dan in een privébericht je relatienummer, postcode en geboortedatum? 

Groeten Andrea