Toevoegen partner, maar afschrijving van eigen rekening?

Nieuwkomer

Goedemiddag,

Ik wil mijn partner toevoegen aan mijn collectieve Zilveren Kruis polis (hij heeft zelf ook al een Zilveren Kruis polis), maar als ik dit doe, betekent dit dan ook dat de premie van mijn rekeningnummer afgaat? Of kun je dit per persoon aanpassen? Overigens geeft mijnzilverenkruis nu een foutmelding voor online toevoegen. Denk vanwege het einde van het jaar? 

Weet iemand hoe het zit met het betalen van de premie? Alvast bedankt. Jennifer

Toevoegen partner, maar afschrijving van eigen rekening?

8 ANTWOORDEN

Re: Toevoegen partner, maar afschrijving van eigen rekening?

Community Manager

@JenniferHielkema Hoi Jennifer, er zijn twee opties. Als je met je partner op hetzelfde adres woont hoef je je partner niet als verzekerde toe te voegen aan jouw polis. Hij kan dan gebruik maken van jouw collectiviteit en zelfstandig verzekerd blijven. Dan is het ook mogelijk om de premie van zijn eigen rekeningnummer af te blijven schrijven. De andere optie is dat jij verzekeringsnemer wordt en je partner meeverzekerd wordt. Dan wordt de premie afgeschreven van één rekeningnummer, dat van de verzekeringsnemer. Als je de eerste optie jouw voorkeur heeft, zou je dan je relatienummer en het relatienummer van je partner, je geboortedatum, je postcode en huisnummer willen sturen in een privébericht?

Via Mijn Zilveren Kruis is deze wijziging (nog) niet mogelijk. Het splitsen van een polis wél maar het samenvoegen helaas nog niet.

Geeft dit zo antwoord op je vraag?

Premie innen per individu

Starter

Ik maak gebruik van een collectiviteits verzekering. Mijn vriendin betaalt echter een ander bedrag jaarlijks,mede omdat ik een hoger eigen risico heb gekozen.

Nu we via maandelijks incasso willen betalen rijst de vraag of de incasso per individuele verzekering gedaan kan worden. Zo ja hoe kunnen we dat regelen? Nu wordt alles van een rekening geïncasseerd.

overstappen

Nieuwkomer

Hi,

ik wil graag overstappen naar zilverenkruis ivm collectiviteitskorting werkgever.

nu mijn vraag of ik mijn vriendin mee kan onder verzekeren.

we wonen op het zelfde adres, maar geen samenleving contract of huwelijk.

en nog een vraag:

als ik me aanmeldt wordt dan onze oude verzekering automatisch stop gezet door zilveren kruis of moet ik dat zelf regelen?

Re: Premie innen per individu

Fanatiekeling

In een ander topic staat een aanwijzing dat het " splitsen van een polis" via MijnZilverenKruis mogelijk zou zijn. https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Collectiviteit/Toevoegen-partner-maar-afschrijving-van-eigen-reken... ( zie de laatste zin van @Raoul. )

Ik raad u aan om daar goed te zoeken.

Groet, Feina.

Community Manager

@FredScholte Hoi Fred, ik heb je bericht even toegevoegd aan het topic dat @Feina noemde. Het is volgens mij inderdaad dezelfde situatie: gezamenlijk gebruik blijven maken van één collectiviteit maar incasso vanaf twee rekeningnummers. Dat is inderdaad mogelijk. Als jullie op hetzelfde adres wonen kan je vriendin ook gebruik blijven maken van de collectiviteitskorting als de verzekeringen gesplitst worden. Jullie worden dan allebei verzekeringsnemer van een eigen polis en dan is het dus ook mogelijk om van twee rekeningnummers af te laten schrijven. Het splitsen van de verzekering kunnen wij doen of je vriendin kan via deze weg 'opnieuw' een verzekering bij ons aanvragen waardoor de polis wordt gesplitst. 

Re: overstappen

Community Manager

@WesleyStoel Hoi Wesley, goed om te lezen dat je wil overstappen. Ik heb je bericht toegevoegd aan dit topic. Bovenaan staat het antwoord op je vraag: als jullie op hetzelfde adres wonen kan je je vriendin meeverzekeren. Wanneer je je voor 1 januari aanmeldt zeggen wij inderdaad automatisch op. 

Als je andere vragen hebt hoor ik het graag. Alvast een goed nieuw jaar!

Fanatiekeling

Ik heb nog een vraag: hoef je dus eigenlijk geen relatie te hebben?  Is op hetzelfde adres wonen voldoende?

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Dat sluit aan op de vraag die je eerder stelde in een ander topic. Ik weet dat je graag de voorwaarden erbij zoekt wanneer het nodig is dus bij dezen.

Op bladzijde 17 van de voorwaarden staat:

12.6 Afspraken over ingangsdatum bij collectiviteitskorting

De collectieve basisverzekering geldt ook voor uw gezin. Zijn er binnen de collectieve overeenkomst beperkende afspraken gemaakt over de leeftijd waarop uw kinderen gebruik kunnen maken van uw collectiviteitskorting? Dan informeren wij uw kinderen daar schriftelijk over.

Verder staat er op bladzijde 21:

Gezin

Eén volwassene, dan wel 2 gehuwde of duurzaam samenwonende personen en de ongehuwde eigen kinderen, stief-, pleeg- of adoptiekinderen tot 30 jaar, waarvoor aanspraak bestaat op kinderbijslag, op uitkering uit hoofde van de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten (Wtos) of op buitengewone lastenaftrek ingevolge de belastingwetgeving.