Studenten zorgverzekering

Nieuwkomer

Hi goedemorgen,

Ik heb een vraag over de studentenzorgverzekering die jullie aanbieden. Is het leeftijd gebonden? Ik ben zelf student aan de hogeschool Inholland, daarnaast ga ik ook een half jaar studeren in Berlijn. Ik wilde graag duidelijk op papier hebben waarvoor ik als student ben verzekerd.

Groet,

Kimberly

Studenten zorgverzekering

2 ANTWOORDEN

Re: Studenten zorgverzekering

Community Manager

@KimberlyHermens Hoi Kimberly, het antwoord is ja en nee Smiley Vrolijk De collectiviteit is voor iedereen die studeert aan een universiteit of HBO, daarvoor geldt geen leeftijdsgrens. De premie voor de aanvullende verzekeringen is echter wel leeftijdsgebonden (van 18 t/m 29, van 30 t/m 44 en 44 en ouder). Per leeftijdscategorie loopt de premie iets op. 

Welke vergoedingen er allemaal in de aanvullende verzekeringen zitten vindt je op deze pagina. Als je naar het buitenland gaat is het belangrijk om je aanvullend te verzekeren voor ziektekosten die je eventueel maakt in het buitenland. Al onze aanvullende verzekeringen dekken dit maar je zou eventueel ook kunnen kiezen voor een reisverzekering met een medische module. 

Geeft dit zo antwoord op je vragen? Als je meer wil weten hoor ik het graag. Smiley Vrolijk

Re: Studenten zorgverzekering

Fanatiekeling

De polisvoorwaarden zijn na te lezen en te downloaden via deze link: http://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2017-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-9048...

De studentenzorgverzekering is de normale zilveren kruis verzekering met een collectieve korting via de LSVB van 10% op de basis en 15% op de aanvullende verzekeringen. Hiervan zijn drie varianten, de Basis Budget ( weinig ziekenhuizen),  de Basis Zeker en de Basis Exclusief ( restitutieverzekering). Ondanks de korting hoeft deze verzekering nog niet de voordeligste te zijn. Dat hangt er ook vanaf, of u kiest voor het maximale vrijwillige eigen risico. Zie voor de prijzen de tweede bijlage. ( mètenzonderlsvbkorting).

Prijsvoorbeeld: de restitutieverzekering, de BasisExclusief, kost €121,75 per maand. U krijgt via de LSVB 10% korting. Dan betaalt u €109,58 (=0,9x€121,75). Als u kiest voor maximaal vrijwillig eigen risico dan krijgt u €20 korting ( in beide gevallen). De prijzen worden resp. €101,75 en €89,58. 

U kunt ook kiezen voor de verzekering Ziezo van Zilveren Kruis. Die kent geen collectieve kortingen omdat hij al voordelig is. Het is een zogenaamde online polis in de varianten Ziezo Selectief ( weinig ziekenhuizen) en Ziezo Basis ( alle ziekenhuizen). 

Zie de afbeelding met drie pagina's. ( studentenbijzilverenkruis)

Groet, Feina.