Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Polis wijziging en premie betaling, hoe werkt dit precies?

Bewerkt 
Bezoeker

Zojuist collectiviteit gewijzigd.

Premie was al betaald. Krijg ik automatisch restitutie?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Polis wijziging en premie betaling, hoe werkt dit precies?

8 ANTWOORDEN

Premie 2016

Nieuwkomer

Ik zie dat vandaag de premie van januari 2016 is afgeschreven, maar dit bedrag klopt niet. Ik heb mijn polis gewijzigd, waar ik uit kom op een veel lager bedrag. Wordt dit nog met elkaar verrekend?

premie 2016 klopt niet

Nieuwkomer
Hallo,

Dr nieuwe maand premie voor janurai 2016 is er al afgehaald terwijl ik vorige week mijn premie had gewijzigd om het in plaats van per maand te betalen naar per jaar te betalen.

Wordt die helemaal er dan nog vanaf gerekend? Wil echter niet teveel betalen voor niks.

collectiviteit toegevoegd nadat premie al is afgeshreven

Nieuwkomer

ik betaal mijn premie per jaar en heb gisteren nog mijn collectiviteit ingesteld (hiervoor had ik er geen) maar mijn premie is al afgeschreven. krijg ik dan mijn geld weer terug en wanneer zal dat ongeveer zijn?

Re: Polis gewijzigd na de premie betaling, en nu?

Webcare
Webcare

Hallo @arievanloo@Louisee25@heleenj@Stefff87, jullie lopen allemaal tegen hetzelfde aan, vandaar dat ik in 1 berichtje reageer.
De betaalopdrachten waren al naar de bank gestuurd toen jullie de wijzigingen doorgaven. Hierdoor is de oude premie nog afgeschreven. Wij verrekenen het verschil in januari met jullie. Jullie krijgen automatisch bericht, daar hoef je niks voor te doen.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Op welke dag van de maand wordt de premie maandelijks geïnd?  Is dit de 29 ste van de maand ervóór? 

Groet, Feina.

Moderator

Er is een keuze qua datum @Feina De keuze is uit de 24e of de 27e vooraf of de 1e van de maand waar het om gaat. Meer informatie lees je op onze website.

Premiebetaling per jaar

Nieuwkomer
Ik heb gisteren een nieuw polisblad ontvangen nadat ik eea heb gewijzigd in m'n verzekering, maar nog geen factuur om mijn premie te betalen. Nu vraag ik mij af of dit ook nog na 1 jan 2016 kan.

Re: Polis wijziging en premie betaling, hoe werkt dit precies?

Webcare

Hallo Arie,

Ja, hoor! Je hoeft je geen zorgen te maken!

We zullen, nadat een verzekerde een wijziging aanbrengt in de polis, op een later moment corrigeren. In jouw situatie zal dat betekenen dat wij het door jou teveel betaalde premiebedrag terugbetalen.

Fijne jaarwisseling.

Hartelijke groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.