Pensioen

Voorbijganger

Ik heb begrepen dat het aan de collectiviteit ligt of men hiervan gebruik kan maken na pensionering.

Ik ga volgend jaar met pensioen, kan ik dan gebruik blijven maken van de collectiviteitsverzkering Verus?

Pensioen

4 ANTWOORDEN

Re: Pensioen

Fanatiekeling

Ik heb het gecontroleerd via de website Zilveren Kruis, onderdeel premie berekening. 

Antwoord: ja, u kunt nog gebruik maken van dezelfde collectiviteit, met dezelfde voorwaarden. Het collectiviteitsnummer wijzigt, maar u krijgt dezelfde korting. Klik op de bijlage, in de 3 pagina's ziet u de collectiviteiten en de kortingen.

Groet, Feina.

Voorbijganger
Feina, bedankt voor je antwoord! Hier kan ik iets mee. Het lukte me niet op het duimpje te klikken dus doe ik het maar zo!

Moderator

Beste @Anna52,

Welkom op de community en wat goed dat je hier van je laat horen.

Wat @Feina zegt klopt inderdaad. De kortingsafspraken blijven 10% korting op de basisverzekering en 15% korting op de aanvullende verzekering.

Op het moment dat je met pensioen gaat heb je recht op de collectiviteit voor Verus gepensioneerden (nummer: 207045993). De collectiviteit gaat dan in per de 1e van de maand dat je recht hebt. Zorg ervoor dat je de huidige collectiviteit in de maand voordat je gepensioneerd bent stopt en voeg daarna de collectiviteit Verus gepensioneerden toe. Dit kun je doen door in Mijn Zilveren Kruis in te loggen.

Maak je al lang gebruik van een collectiviteit? En als je nog andere vragen hebt dan kun je ze gerust stellen.

Voorbijganger
Bedankt, Feina hier kan ik iets mee!