Moet mijn dochter uit onze collectiviteit en hoe werkt dat?

Bezoeker

Moet onze dochter nu ze uitzendwerk doet (niet meer op school zit) uit onze collectiviteit en verzelfstandigen.

Wij betalen onze verzekering zelf per jaar. Dat kan zij zelf zo niet. Dus wil per maand betalen.

Het zijn meerdere vragen in een.

Moet mijn dochter uit onze collectiviteit en hoe werkt dat?

3 ANTWOORDEN

Re: kind van 19 jaar verzekerd via onze collectiviteit.

Webcare
Webcare

Hallo Marion, welkom op ons forum!
Als je dochter bij jullie woont en financieel afhankelijk is van  jullie, dan kan ze bij jullie verzekerd blijven met de collectiviteit. De premie wordt dan bij jullie in rekening gebracht.
Als je wilt dat zij zelf haar premie gaat betalen, dan moet ze een eigen polis nemen en wordt zij zelf verantwoordelijk voor haar verzekering. Ze kan dan geen gebruik maken van de collectiviteit, maar wel per maand betalen.
Kan je aangeven of zij een eigen verzekering wilt? Dan kan ik nog wat opties noemen.
Groet. Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Moet mijn dochter uit onze collectiviteit en hoe werkt dat?

Fanatiekeling

@marionp, Bij ( sommige) andere zorgverzekeraars is het wel mogelijk om twee aparte polissen te hebben, maar toch collectiviteitskorting te krijgen voor alle leden van het gezin. 

Misschien is er dan wel één premie-betaler ( =de verzekeringnemer), maar er zijn wel aparte polissen. Waarschijnlijk is een aparte betaling dan niet mogelijk.

Maar kunnen jullie misschien afspreken dat zij maandelijks het premiebedrag aan vader betaalt? Dat scheelt haar ook weer 2%.

Groet, Feina.

Re: Moet mijn dochter uit onze collectiviteit en hoe werkt dat?

Bezoeker

Ja zo'n constructie kunnen we gaan maken. Wij hebben het nu nog steeds betaald. Maar nu ze werkt moet er iets naar haar toe.