Kan mijn partner gebruikmaken van mijn collectiviteit?

Nieuwkomer

Ik heb zelf een zorgverzekering bij Zilveren Kruis Achmea met collectiviteitskorting van het bedrijf waar voor ik werk.

Kan mijn partner waar ik mee samenwoon die bij een ander bedrijf werkt ook gebruik maken van mijn collectiviteitskorting als hij een zorgverzekering bij Zilveren Kruis Achmea afsluit?

Kan mijn partner gebruikmaken van mijn collectiviteit?

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Kan mijn partner gebruik maken van mijn collectiviteit?

Uitblinker

@AnneSanders

hangt af of jouw collectiviteit het toestaat dat gezinsleden mee mogen doen,

en of partner gelijk staat aan echtgenoot binnen het gezin.

als het kan, dan wel op dezelfde polis als jij heb, niet op een eigen polis.

grote verschil is dan dat jij alle premie betaald en niet ieder zijn eigen premie (je moet er iets voor over hebben om korting te krijgen )

klik hier om je collectiviteit te zoeken.

je kunt ook bellen met 071 7510025 (werkdagen tussen 8 en 18 uur)

Fanatiekeling

Ik wil hieraan nog toevoegen: hij kan nu niet van zorgverzekeraar wisselen, dit kan pas per 1-1-2017 weer.

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Goede vraag @AnneSanders! Leuk dat je hem hier stelt.
@diadino24 en @Feina hebben je al op weg geholpen.
Je partner kan de collectiviteitskorting krijgen als hij met jou is meeverzekerd. Jij wordt dan verantwoordelijk voor zijn polis en de betalingen.

Heeft je partner al een verzekering bij Zilveren Kruis? Dan kan je partner afhankelijk van de collectiviteit meeliften. Je kunt je partner via Mijn Zilveren Kruis bijschrijven. In het 5e blok in 'Mijn verzekering en gegevens bekijken' kun je een gezinslid aanmelden. Links onder staat de link 'Gezinslid aanmelden'. Je partner krijgt per post een nieuw polisblad met de collectiviteit, of kan het nieuwe polisblad in Mijn Zilveren Kruis terug vinden. Dit is afhankelijk van de digitale voorkeuren van je partner.  De nieuwe collectiviteit gaat dan op de 1e van de daarop volgende maand in. Bijvoorbeeld: Je voegt de collectiviteit toe op 20 november 2017. Dan is je partner vanaf 1 december 2017 collectief meeverzekerd op jouw collectiviteit.

Is je partner bij een andere zorgverzekeraar verzekerd? Dan kan je partner het volgende kalenderjaar overstappen naar Zilveren Kruis en van jouw collectiviteit gebruikmaken. Je partner kan uiterlijk 31 december van dit jaar overstappen. En is dan vanaf 1 januari van het jaar daarop meeverzekerd op jouw collectiviteit.

Behalve een partner kunnen ook kinderen meeliften op de collectiviteit van één van de ouders. Op deze manier kunnen ze ook gebruik maken van de voordelen.  

Groet,

Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik heb voor mijn partner gezin toevoegen gedaan en hij heeft een aparte polisblad dan die van mij. Kan ik dan alsnog gebruik maken van zijn collectiviteit? Want het bedrijf waar ik werk heeft geen collectiviteit, maar waar hij werkt wel. 

Ik heb het toegepast voor hem alleen twijfel ik of ik daar ook gebruik van mag maken?

Webcare

Goedemiddag Derya,

Dat is geen probleem! Als partner (gehuwd of samenwonend) mag je ''meeliften'' op de collectiviteit van je man. Je kan daarvoor het collectiviteitsnummer gebruiken van het bedrijf van je man.

Voor meer uitleg kun je ook bovenstaande reactie van mijn collega Kim lezen.

Heb je wat aan deze informatie?

Groetjes, Reinier