Kan mijn partner gebruik maken van mijn collectiviteit?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik heb zelf een zorgverzekering bij Zilveren Kruis Achmea met collectiviteitskorting van het bedrijf waar voor ik werk.

Kan mijn partner waar ik mee samenwoon die bij een ander bedrijf werkt ook gebruik maken van mijn collectiviteitskorting als hij een zorgverzekering bij Zilveren Kruis Achmea afsluit?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan mijn partner gebruik maken van mijn collectiviteit?

3 ANTWOORDEN

Re: Kan mijn partner gebruik maken van mijn collectiviteit?

Bewerkt 
Uitblinker

@AnneSanders

hangt af of jouw collectiviteit het toestaat dat gezinsleden mee mogen doen,

en of partner gelijk staat aan echtgenoot binnen het gezin.

als het kan, dan wel op dezelfde polis als jij heb, niet op een eigen polis.

grote verschil is dan dat jij alle premie betaald en niet ieder zijn eigen premie (je moet er iets voor over hebben om korting te krijgen )

klik hier om je collectiviteit te zoeken.

je kunt ook bellen met 071 7510025 (werkdagen tussen 8 en 18 uur)

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik wil hieraan nog toevoegen: hij kan nu niet van zorgverzekeraar wisselen, dit kan pas per 1-1-2017 weer.

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Goede vraag @AnneSanders! Leuk dat je hem hier stelt.
@diadino24 en @Feina hebben je al op weg geholpen.
Je partner kan de collectiviteitskorting krijgen als hij met jou is meeverzekerd. Jij wordt dan verantwoordelijk voor zijn polis en de betalingen.

Als je partner al bij Zilveren Kruis zit, kan je hem bijschrijven via Mijn Zilveren Kruis - Gezinslid toevoegen.

Als je partner nu bij een andere zorgverzekeraar verzekerd is, kan hij op dit moment niet overstappen naar ons. Dat had voor 1 januari geregeld moeten zijn. In dat geval kan je hem aan het einde van het jaar bij ons aanmelden. Dan is hij per 1 januari 2017 collectief met jou meeverzekerd bij ons.
Groet, 
Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.