Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan mijn 18 jarige dochter van mijn collectiviteit gebruik maken?

Bewerkt 
Starter

Hoi

Mijn dochter is dit jaar 18jaar geworden, ze is bij mij collectief verzekerd. Omdat ze zelf zorgpremie ontvangt wil ik haar graag op haar eigen bankrekening mee laten verzekeren. Kan  mijn dochter  bij mijn collectief verzekering mee laten verzekeren zodat zij korting en gratis ** aanvullend krijgt, maar wel premie via eigen bankrekening betaald?

Groetjes Jantie

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan mijn 18 jarige dochter van mijn collectiviteit gebruik maken?

3 ANTWOORDEN

Re: eigen bankrekening 18jaar collectief verzekerd

Moderator

Hoi Jantie, nog gefeliciteerd met je dochter! Je dochter kan zelfstandig haar polis bij ons afsluiten. Dat betekent dat zij zelf van haar eigen bankrekeningnummer de premie betaalt. Helaas mag zij op dat moment geen gebruik meer maken van jouw collectieve korting. 

De voorwaarden voor jouw dochter om gebruik te maken van jouw collectieve korting is dat zij nog financieel afhankelijk is van jou. Op het moment dat zij haar eigen polis heeft is dit niet meer het geval.

Wil je toch graag dat je dochter een eigen polis krijgt? Misschien is het dan goed om te kijken of zij zelf recht heeft op een collectieve korting via zk.nl/collectiviteitszoeker Als je hulp nodig hebt, laat je het weten? 

Starter

Hoi heb antwoord al via bellen gekregen.

Dit collectief is dubbelzinnig kinderen kunnen tot 25jaar gratis 2sterren mee verzekeren ze hebben in deze verzekering ook apart eigen inlog en kunnen alleen zelf toegang tot hun gegeven krijgen. Alleen de betaling komt bij de ouders van de rekening. Terwijl je ze op deze leeftijd meer verantwoordelijkheid wilt geven. Met deze constructie ontneem je de kinderen elke vorm van verantwoordelijkheid. De ene kant wordt door zorgpremie de bankrekening lekker gespekt en maakt niet uit hoe ongezond je leeft als je zin hebt om naar de dokter te gaan ga je en laat de ouders maar lekker zeuren.

Wel raar dat zilveren kruis niet deze super kleine aanpassing wil maken, scheelt hun zelf ook super veel dokter en ziekenhuis bezoeken.

Moet maar even met haar samen op zoek naar een passende zorgverzekering.

Webcare

Ik snap je punt. Jij hebt ook "toevallig" en collectiviteit waarbij de afspraak is gemaakt dat kinderen een gratis aanvullende verzekering krijgen. Ze kan daar niet zelfstandig gebruik van maken, omdat je werkgever dan aan de bel trekt bij ons. Ze zou dan namelijk als rechthebbend op de polis komen te staan, wat inhoudt dat ze daar ook werkt.

Je zou ook even een premieberekening kunnen maken met een studentencollectiviteit. (als ze student is tenminste) Kijk even op http://www.studentengoedverzekerd.nl/. Daar kun je met haar een premieberekening maken voor een eigen polis met ook een scherpe premie. Deze kan dan van haar eigen rekening worden afgeschreven. Ze wordt dan zelf verantwoordelijk voor de premiebetaling en de betaling van het eigen risico.

Kun je hier wat mee?

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.