Kan de gereg. partner van mijn zoon worden bijgeschreven bij de collectieve verzekering van mij

Nieuwkomer

Ik ben met mijn hele gezin via een collectiviteit verzekerd bij ZK.

Mijn zoon heeft een geregistreerd partnerschap met mijn schoondochter. Sinds kort hebben ze ook een kind.

Kunnen mijn schoondochter en kleinkind ook worden bijgeschreven op mijn collectieve ZK zorgverzekering?

Kan de gereg. partner van mijn zoon worden bijgeschreven bij de collectieve verzekering van mij

2 ANTWOORDEN

Re: Kan de gereg. partner van mijn zoon worden bijgeschreven bij de collectieve verzekering van mij

Fanatiekeling

Ik ben niet van zilveren kruis.

Ik verwacht dat dit niet mogelijk is, en dat zelfs uw zoon niet via uw collectief korting mag krijgen. Meestal stoppen dergelijke dingen als kinderen een bepaalde leeftijd bereiken OF in het huwelijk treden.

Groet, Feina.

Re: Kan de gereg. partner van mijn zoon worden bijgeschreven bij de collectieve verzekering van mij

Webcare

Dag hkru,

Leuk dat je je hebt aangemeld op ons forum!

Je kunt je schoondochter en kleinkind wel bijschrijven op je polis, maar ze kunnen geen gebruik maken van de collectieve verzekering. Dat is alleen mogelijk bij eigen kinderen jonger dan 30 jaar en die financieel afhankelijk zijn van hun ouders. In sommige collectiviteiten is die leeftijdsgrens lager dan 30 jaar. 

Weet je of je zoon ook gebruik kan maken van een collectiviteit? Hij kan namelijk op de collectiviteitzoeker zijn collectiviteit (bijvoorbeeld van een sportbond of ledenvereniging) vinden.

Kun je zo wat met mijn antwoord?

Groeten,

Bas