Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Heb ik recht op collectieve korting wanneer ik uit dienst ben?

Nieuwkomer

Beste meneer/ mevrouw.

Afgelopn 5 jaar was ik werkzaam bij de V&D. Omdat dit jaar mijn contract niet verlengd is heb ik geen recht meer op de collectiviteitsverzekering. Nu is er echter wel een collectiviteit voor oud-werknemers bij V&D. Heb ik hier nog wel recht op of is dat wanneer je een AOW ontvangt? 

Groeten, 
Iris

• Collectiviteit

Heb ik recht op collectieve korting wanneer ik uit dienst ben?

3 ANTWOORDEN

Collectiviteit na pensioen?

Nieuwkomer

Mijn vraag doet een beetje denken aan de vraag van Iris16 en luidt als volgt:

Ik zit eveneens in een collectief (in dit geval Enexis) en heb begrepen dat ik ook na mijn pensioen gebruik kan blijven maken van het collectief en de daarbijbehorende korting.

Maar stel nu dat ik voor een of meerdere jaren over zou gaan naar een andere ziektekostenverzekering dan Zilveren Kruis en na die tijd mezelf (en mijn vrouw) weer wil verzekeren bij Zilveren Kruis; kan ik dan opnieuw gebruik maken van het collectief met de daarbijbehorende korting?

Ik hoor het graag van u.

Collectiviteit cjp

Starter

ik had afegelopen jaren een abonnement bij cjp en heb daarom ook die collectiviteit meegenomen in de verzekering. Het cjp abonnement heb ik laatst stop gezet, kan ik volgend jaar nog steeds profiteren van deze collectiviteit? of krijg ik daar problemen mee als blijkt dat ik geen lid meer ben aankomend jaar?

Re: Collectiviteit cjp

Moderator

@Iris16 Er is inderdaad een collectiviteit speciaal voor oud werknemers van V&D. Je mag hier inderdaad gebruik van maken. Heb je het collectief kunnen vinden op de website Iris? Als ik je kan helpen hoor ik het graag.

@christ, wanneer jouw oud werkgever Enexis aangeeft dat je gebruik mag maken van dit collectiviteit dan mag dit ook gewoon wanneer je overstapt en weer terug komt! Al hoop ik natuurlijk dat dit niet geval is Christ Smiley Vrolijk  Heb jij de keuze voor je zorgverzekering voor 2016 al gemaakt?

@wendy27, mijn antwoord is helaas erg kort. Wanneer je geen lid bent van CJP mag je geen gebruik meer maken van de collecitiviteit. Misschien is er een ander collectiviteit waar je gebruik van kunt maken? Je kunt dit bekijken via zk.nl/collectiviteitszoeker