Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Collectiviteit ouders en verhuizen

Nieuwkomer

Geachte/Beste heer of mevrouw,

Op dit moment ben ik als inwonend gezinslid (op hetzelfde woonadres) verzekerd via de collectiviteit van mijn moeders werk. Naast de korting, zitten in de verzekering extra vergoedingen bij de aanvullende verzekering, zoals bijvoorbeeld vergoeding voor de sportschool en psychologische zorg. Ik woonde thuis, maar verhuis binnenkort naar een ander adres en ben dan niet meer op het woonadres van mijn ouders ingeschreven.

Ik las dat mijn adres automatisch wordt gewijzigd, zodra ik de verhuizing bij de gemeente doorgeef. Ik vraag mij echter af hoe het met de collectiviteit gaat. Vervalt de collectiviteit met deze wijziging ook automatisch, omdat ik geen gezinslid op hetzelfde woonadres meer ben? Gaat dit alleen om de korting of vervallen de extra vergoedingen bij de collectiviteit dan ook de volgende maand? Of blijven deze nog tot januari 2015 staan, omdat de aanvullende verzekering (met die extra's) voor een jaar is afgesloten?

Ik ben inmiddels afgestudeerd. Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Wendy

Collectiviteit ouders en verhuizen

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Collectiviteit ouders en verhuizen

Moderator

Hi Wendy,

Wat leuk dat je binnenkort gaat verhuizen. Spannend!

Wanneer je op jezelf gaat wonen, en dit niet om studie redenen is, mag je helaas geen gebruik meer maken van de collectiviteit via je moeder. Dit betekent dat dit per de eerste van de volgende maand omgezet moet worden. Dit is iets wat je zelf aan ons moet doorgeven. Wellicht is er een eigen collectiviteit waar je gebruik van kan maken? Via werk of een ledenvereniging? We hebben veel mogelijkheden voor een collectieve korting. Hier vind je meer informatie.

Als we iets voor je kunnen doen hoor ik het graag van je!

Ik verplaats je vraag naar het topic Voorwaarden en Vergoedingen.

UPDATE (Anton): link geupdate