Collectiviteit naar andere collectiviteit

Starter
Mijn zoon 22jr staat op onze polis collectiviteit van Aon/Iak, avero achmea. Per 1 januari gaat dit over naar Zilveren Kruis. Hij wil de Studenten collectiviteit van Zilveren Kruis. Hoe komt hij van onze polis af, zodat hij de Studenten verzekering kan nemen?

Collectiviteit naar andere collectiviteit

4 ANTWOORDEN 4

Re: Collectiviteit naar andere collectiviteit

Fanatiekeling

Hij kan per direct een eigen zorgverzekering afsluiten. Hij heeft de keus uit alle verzekeringen in NL. Hij hoeft niet te wachten op 1 jan 2020. Daarna moet u, de verzekeringnemer, hem afmelden bij zilveren kruis. Dit staat beschreven in de polisvoorwaarden onder de rubriek tussentijds opzeggen. Zie 13.2.c op pagina 14:

Heeft u (verzekeringnemer) een ander dan uzelf verzekerd en heeft deze verzekerde een andere basisverzekering afgesloten? Dan kunt u
(verzekeringnemer) per brief, e-mail, telefonisch of via Mijn Zilveren Kruis op onze website deze verzekering voor de verzekerde opzeggen. Is deze opzegging bij ons binnen voor de ingangsdatum van de nieuwe basisverzekering? Dan eindigt de basisverzekering met ingang van de dag dat de verzekerde een nieuwe basisverzekering krijgt. In andere gevallen is de einddatum de eerste dag van de tweede kalendermaand die volgt op de dag waarop u (verzekeringnemer) heeft opgezegd.

Groet, Feina.

Webcare

Goedemorgen Karin,

Je zoon kan een verzekering aanvragen via http://www.studentengoedverzekerd.nl/. Als hij daar de verzekering naar wens kiest en afsluit, wordt hij per 1 januari 2020 bij jullie van de polis afgehaald en krijgt hij zijn eigen zorgverzekering met eigen premie.

Via bovenstaande link wordt hij dan wel bij ons verzekerd, met de collectiviteit en het voordeel van studenten.

Lukt dat zo denk je? Laat het gerust even weten als we nog iets voor je kunnen betekenen.

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Starter
Gaat wel lukken denk ik.
Bedankt voor de info

Webcare

Heel graag gedaan hoor! Je weet ons te vinden als je nog vragen hebt.