Collectiviteit na pensioen

Nieuwkomer

Hallo,

Al jaren zijn wij via de werkgever (207000915) van mijn man met veel tevredenheid bij jullie verzekerd.

Nu gaat hij dit jaar nog met pensioen. Wat betekend dit voor onze collectiviteitskorting? Kunnen wij ook volgend jaar nog collectief verzekerd blijven? 

Groeten, Petra 

Collectiviteit na pensioen

2 ANTWOORDEN 2

Re: Collectiviteit na pensioen

Fanatiekeling

Er zijn vaker vragen over het pensioen gesteld op dit forum. Het antwoord is dat dit verschilt per collectiviteit. Soms is er voor hetzelfde bedrijf een andere collectiviteit voor de gepensioneerden. Men moet zich dan wel zelf afmelden en weer aanmelden. Waar de precieze voorwaarden staan per collectiviteit is mij niet duidelijk. Een medewerker van ZK kan uw collectiviteitsnummer opzoeken en in het collectiviteitscontract nagaan of gepensioneerden ook toegang hebben tot 207000915. Zie de uitleg uit 2013 in de bijlage. 

PS via zoeken in de collectiviteitszoeker op de naam van het bedrijf, wordt duidelijk dat er geen aparte collectiviteit voor gepensioneerden is. Waarschijnlijk betekent dit dat u niet meer in de collectiviteit kan blijven. Het gevolg is dat u de rest van het jaar , na pensioendatum, een veel hogere premie betaalt. Veel collectiviteiten geven namelijk een premiekorting van 10 % op de basis verzekering ( d.i. het wettelijke maximum) en 15-25% op de aanvullende verzekering. Ik raad u daarom aan , om uw aanvullende polissen voor 2019 te heroverwegen.

Groet, Feina.

Re: Collectiviteit na pensioen

Webcare

Welkom op ons forum Petra! Wat leuk te lezen dat jullie al jaren tevreden klanten zijn!. Dank je wel daarvoor. 

Het antwoord dat Feina gegeven heeft klopt inderdaad. Dank je @Feina.

Voor deze werkgever is er inderdaad geen collectief voor gepensioneerden. 

Meestal informeert de werkgever de werknemer tegen hun pensioen of ze recht hebben op een collectief via gepensioneerden.

Het collectief zal niet altijd automatisch stopgezet worden, dit kunnen jullie zelf aan ons doorgeven  

We hebben naast afspraken met werkgever voor korting, ook een aantal collectiviteiten via sportbonden of ledenorganisaties. 

Deze korting is alleen een stuk lager dan werkgeverskortingen. Zijn jullie ergens lid van? Kijk dan even hier of er korting mogelijk is.

Wanneer jullie collectiviteitskorting komt te vervallen, klopt het dat jullie premie duurder wordt. Jullie betalen dan 10% meer op de basisverzekering en 15% meer op de aanvullende verzekeringen. Dit kan dus best prijzig worden.

Dan kan je natuurlijk om het betaalbaar te houden zoals @Feina adviseerde de aanvullende verzekeringen onder de loep nemen en evt. wijzigen. Maar dit is niet altijd aan te raden, omdat het risico bestaat dat je bepaalde vergoedingen mist. 

Ik kan jullie daar bij helpen, zal ik eens kijken of jullie polis nog passend is? 

Wil je me dan in een privé bericht sturen met je relatienummer, postcode/huisnummer en geboortedatum?

Ik hoor dan ook graag wat voor zorg je sowieso verzekerd wilt hebben komend jaar.

Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam of plaatje te klikken, en dan via de roze/paarse knop "Een bericht verzenden".

Groet, 

Caroline

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.