Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Collectiviteit na pensioen?

Starter

Sinds jaar en dag zijn wij bij jullie voor zorg verzekerd, tot volle tevredenheid uiteraard. Hierbij levert de collectiviteit Metaalunie (207001908) een aantrekkelijke korting op, zowel op de basispremie als op de aanvullende verzekeringen. En ook nog een klein aanvullend pakket (-je).
Medio 2014 hoop ik met pensioen te gaan. Kan de pensionado straks blijven genieten van deze collectiviteit? Zoja, totaan zijn dood? En zo mijn vrouw mij gaat overleven, kan zij er dan ook nog van genieten? Zonee, waarom niet eigenlijk?

Collectiviteit na pensioen?

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: COLLECTIVITEIT NA PENSIOEN?

Moderator
Hi Tejo,

Wat goed om te lezen dat jullie al zo ontzettend lang tevreden bent over onze zorgverzekering! Logisch dat u vooraf even na vraag doet over wat er met de korting gebeurd zodra u met pensioen gaat. Ik heb even voor u gekeken naar de voorwaarden. U en uw vrouw kunnen gewoon, ook na uw pensioen, gebruik blijven maken van de korting via de metaalunie! Ik hoop van harte dat het nog lang gaat duren, maar mocht u komen te overlijden mag ook uw vrouw hier nog gewoon gebruik van blijven maken.

Heb ik zo uw vraag voldoende beantwoordt? Ik wens u alvast een hele fijne tijd nu en na uw pensioen natuurlijk!

Re: Collectiviteit na pensioen?

Nieuwkomer

Ook ik ben al jaren in volle tevredenheid bij jullie voor zorg verzekerd. Ik heb een collectivitetskorting voor zowel de Basis Zeker als voor de aanvullende zorgverzekeringen bij de Haagse Hogeschool (207000862).

Volgend jaar ga ik met pensioen en ik wil weten of mijn collectivitet ook na pensionering kan worden voortgezet.

Webcare

Goedemorgen Freek,

Fijn te horen dat je met tevredenheid bij ons verzekerd bent!

Voor gepensioneerde medewerkers van de Haagse Hogeschool is er een aparte collectiviteit. Het nummer hiervan is 207000893. Houdt er wel rekening mee dat collectiviteitsafspraken jaarlijks gewijzigd kunnen worden. Mocht er iets veranderen het komende jaar kun je altijd op onze website zoeken naar de juiste collectivieit op de collectiviteitszoeker.

Tegen de tijd dat je met pensioen gaat kun je de wijziging aan ons doorgeven, of dit zelf wijzigen in je klantdomein.

Als je nog vragen hebt horen we ze graag!

Collectieve verzekering

Nieuwkomer

Heb bij u een collectieve verzekering via werkgever, ben nu met pensioen, kan ik via werkgever, mijn korting op collectieviteit behouden?

Re: Collectieve verzekering

Medewerker

Hallo @KittyLeuverink,

wat heerlijk voor je dat je niet meer verplicht hoeft te werken!

Bij bepaalde collectiviteiten zijn er afspraken gemaakt voor voormalig werknemers. In de collectiviteitszoeker kun je de werkgever opzoeken. Als er afspraken zijn gemaakt komt, naast de werknemerscollectiviteit, ook een collectiviteit voor de voormalig werknemers naar voren. 

Via de volgende link kun je zien of er voor jouw oude werkgever ook afspraken zijn gemaakt: collectiviteit zoeken.

Collectiviteit na pensioen

Nieuwkomer

Collega gaat deze maand met pensioen en is collectief verzekerd bij Zilveren Kruis via ons bedrijf Plegt Vos Bouw. Hij stelt mij de vraag of het collectief ook na zijn pensioendatum van toepassing is.

Ik lees in antwoorden dat het per collectiviteit anders kan zijn en er wordt verwezen naar de voorwaarden. Ik kan echter op de site niet direct terugvinden waar dit wordt aangegeven. Vandaar deze post.

alvast bedankt

Roelof Compagner

Community Manager

@tejo Goede vraag Tejo. Het verschilt inderdaad per collectiviteit. In het geval van de collectiviteit van de Plegt-Vos Bouwgroep houdt de collectiviteit helaas op wanneer jouw collega met pensioen gaat. Wat wel goed is, is om jouw collega even te laten kijken of er een andere collectiviteit is waar hij gebruik van kan maken. Dat kan bijvoorbeeld ook een sportbond of vakbond zijn. Zoeken naar welke collectiviteiten we allemaal hebben kan hier.