Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Collectiviteit ex-werkgever door laten lopen

Bewerkt 
Voorbijganger

Beste,

Afgelopen jaar ben ik van werkgever gewisseld. Daar zat een fijne korting op de basispolis op. Nu lees ik in de veelgestelde vragen, dat je in zo'n geval de collectiviteit kan omzetten naar de collectiviteit van je nieuwe werkgever.
Is het tegen de voorwaarden om de oude collectiviteit te laten doorlopen? Het ministerie waar ik nu voor werk, bied geen collectiviteit via ZK.
Sterker nog, als de collectiviteit beëindigd zou moeten worden ivm de voorwaarden, is de keuze voor een zorgverzekering via ZK in 2014 6euro duurder dan de 57,92 die mij nu geboden wordt. (korting van 10% op de basis verzekering vervalt, 5% fitclub komt in de plaats).

(Ter vergelijking: Een andere vrije zorgkeuze verzekering zal uitkomen op een premie van 60,27euor/maand bij half jaarlijkse premie en de 150euro cashback en volledig eigen risico)Plaats nieuw topic

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Collectiviteit ex-werkgever door laten lopen

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Collectiviteit ex-werkgever door laten lopen

Fanatiekeling
Volgens de polisvoorwaarden ( lees die zelf) eindigt je korting automatisch op het moment van uitdiensttreding ( of de eerste van de volgende maand) en mag je de polis niet wijzigen. Wel als de volgende werkgever ook een collectiviteit heeft. Maar je moet dit wel binnnen een maand doorgeven.