Collectiviteit en geregistreerd partnerschap

Starter

Hallo,

Ik verkeer in een geregistreerd partnerschap, mijn partner is via mijn collectiviteit meeverzekerd.

We wonen nu op hetzelfde adres.

We overwegen dat één van ons verhuist en ingeschreven wordt op een nieuw adres; het geregistreerde partnerschap blijft bestaan overigens!

Zijn er gevolgen mbt ZK, en zo ja, wélke?

Hoop dat Webcare meeleest!

Dank!

Collectiviteit en geregistreerd partnerschap

3 ANTWOORDEN

Re: collectiviteit en geregistreerd partnerschap

Moderator

Hoi Onthew, goed om dit vooraf even te checken! Er veranderd namelijk inderdaad wel iets met betrekking tot de collectiviteit. Om mee te liften op een collectieve korting hebben wij de voorwaarden dat je beiden woonachtig moet zijn op hetzelfde adres. Wanneer een van jullie op een ander adres gaat wonen zal meeliften dus niet meer kunnen. Zijn de plannen al concreet Onthew? Wel goed om daar rekening mee te houden en dat ook aan ons door te geven. Was dit de info die je zocht?

Starter

Hallo Michelle,

dank voor je antwoord.  Ik vreesde het al. wat moet ik nu doen om straks na de (officiele) verhuizing ook mijn nog steeds geregistreerde partner bij jullie te houden?

(we houden nog veel van elkaar, maar het moet even anders:-))

(overigens vreemd dat voor ZK je op hetzelfde adres moet wonen/zijn ingeschreven terwijl voor de bv belastingdienst en bv ABP dat niets uitmaakt).

Webcare

Hoi @onthew je partner kan altijd kijken of er een andere collectiviteit mogelijk is in jullie nieuwe situatie.

Laat je het weten of wij je hierbij verder kunnen helpen?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.