Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

vergoeding behandeling in het buitenland

Nieuwkomer

In December word ik behandeld aan een hallux valgus in een kliniek in Alicante. Het liefst had ik het in NL laten doen, maar dit is het enige kliniek die zo een ingreep doet met minimaal invasie. Dus geen schroeven, pinnen, gips, ed en een (hopelijk) revalidatie tijd wat sneller is dan de conventioneel methode hier in NL. Ik werk als ZZPer en geef trainings, dus vooral staande werk. Voor mij is het van grote belang dat ik zzm weer kan werken en dat is waarom ik deze methode gekozen heb. Word de ingreep of een deel daarvan door Zilveren Kruis vergoed?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

vergoeding behandeling in het buitenland

3 ANTWOORDEN

Re: vergoeding behandeling in het buitenland

Moderator

Hoi Cor,

Wat een onderneming, naar Alicante voor een behandeling. Kan mij voorstellen dat een snel herstel voor jou belangrijk is.

Wanneer je naar het buitenland gaat voor een behandeling zijn er een aantal dingen goed om te weten: 

- de behandeling wordt alleen vergoed wanneer dezelfde behandeling in Nederland ook voor vergoeding in aanmerking komt.

- Bij een ziekenhuis dat niet gecontracteerd is, is er een lagere vergoeding. De exacte vergoeding lees je hier op onze website

- Ik raad je aan de behandeling vooraf bij ons aan te vragen. Zo kom je niet achteraf voor verrassingen te staan. Via bovenstaand linkje vind je ook het aanvraagformulier.

Ik hoor graag van je hoe de behandeling en je herstel verlopen! Misschien vind je het leuk dat tegen die tijd te delen op de community? Sterkte alvast.

Nieuwkomer

Hi Corfm,

Ik ben benieuwd hoe je behandeling is verloppen en of je een deel van de behandeling vergoed kreeg? Ik ben dezelfde procedure aan het onderzoeken en kwam ook Alicante tegen ....

Dank je

Moderator

Wat toevallig Lise! Leuk dat je hier om ervaringen vraagt. 

Kan ik in de tussentijd nog iets voor je doen? Heb je bijvoorbeeld nog vragen hierover? 

@corfm Hoe is het je bevallen? Misschien wil je hier wat informatie delen om Lise verder te helpen!