vakantievaccinaties

Voorbijganger

Het is ongelooflijk schokkend dat er wordt aangeraden voor vakanties in europa je te laten vaccineren. Schamen jullie je niet. Weer iets gevonden waardoor je geld kunt incasseren? Het is absoluut onnodig en het is bangmakerij. Wanneer gaan zorgverzekeraars nu eens eerlijk te werk?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

vakantievaccinaties

5 ANTWOORDEN

Re: vakantievaccinaties

Moderator

Ik kan je berichtje niet helemaal plaatsen Ineke. Waar lees je dit advies? Ik heb op onze website gekeken en hier leggen wij uit dat in de landen buiten West-Europa ziektes voorkomen die wij in Nederland niet kennen. We adviseren daarbij om altijd via het Landelijk Coordinatiecentrum Reizigersadvies te bekijken of vaccinaties in jouw situatie aan te raden zijn. Deze info lees je hier

Als ik iets over het hoofd zie, laat het mij gerust weten Ineke. Ik kijk graag met je hoe de uitleg eventueel beter kan. 

Fanatiekeling

Ik zou ook graag weten waar je dit gelezen hebt Ineke. Graag een link toevoegen, dan kan ik het zelf nalezen.

Groet, Feina.

Voorbijganger

Ik ben natuurgeneeskundige en ik krijg de informatie via verschillende wegen. Maar ook al zou ik geen informatie hebben gelezen, het is een kwestie van gezond verstand. Steeds opnieuw worden er door de farmacie inentingen bedacht waar ze geld aan kunnen verdienen en met hen vele andere organisaties in de gezondheidszorg.

Ik roep mensen op zelf na te denken. Inentingen leveren meer problemen op dan bekend wordt. Of het nu om de griepprik, de baarmoederhalskankerinenting of wat dan ook gaat.

Gezond verstand zegt ook dat het idioot is dat middelen tegen kanker zoals Tamoxifen of schildklier opeens niet meer verkrijgbaar zijn.

Ik ageer tegen de arrogantie waarin het alleen gaat om geld verdienen en niet om gezondheid van mensen!

Bewerkt 
Moderator

Hoi @Ineke1 

In je reactie spreek je je zorg uit over het geld verdienen versus de gezondheid van mensen. Je geeft ook aan dat inentingen meer proberen opleveren dan bekend wordt gemaakt. 

Je roept daarom mensen op om zelf na te denken. Welke tips en adviezen geef jij mensen? Zijn er bepaald inentingen waar jij wel achter staat of die jij zou aanraden (en in welke situatie)? 

Ik ben benieuwd hoe de andere community leden omgaan met reisvaccinaties! 
Waar vragen jullie het advies op en hoe gaan jullie daar mee om? 

Misschien is dit topic ook interessant voor je Ineke1: Bad trip door je malariapillen?

Heb jij vanuit jouw expertise nog tips? Deel ze gerust in het malaria topic! 

Voorbijganger

Ik zelf ga, als het nodig is voor een reis, naar een homeopaat, Deze heeft goede vervangers voor bv. de malariapillen, maar ook andere inentingen. In principe laat ik me liever niet inenten, ook kinderen niet. Jammer genoeg is er voor kinderen (de normale inentingen) nog geen goed alternatief en dat maakt de keuze om niet in te laten enten heel lastig. Je wilt niet dat zezelf erg ziek worden of dat ze anderen ziek maken. Wist je dat de draagstof voor een pokkenintenting pus is van een koeienpok?

De griepprik neem ik niet ondanks dat ik tot de zogenaamde risicogroep behoor wegens ziekte. Watik doe? Goede supplementen gebruiken (niet altijd te koop bij de drogist maar wel bij een natuurgeneeskundig therapeut) en ik kan je zeggen dat ik in geen jaren verkouden danwel de griep heb gehad.

Waar ik tegen ageer is dat er van hetene moment op het andere geroepen wordt dat we intentingen moeten ondergaan, maar er wordt nooit echt aangegeven waarom dit opeens zou moeten. Wat de werkelijke reden is. Dat blijft hartstikke vaag. En dus zeg ik dan: mensen denk zelf na, verzamel informatie (vanuit meerdere visies) en beslis pas dan of je je laat inenten.