vakantie

Nieuwkomer
Ik ben in vakantie in Canada, ik voel niet zo goed.. bent ik hier nog verzekiring of allen in Europa?
Dank u wel!

vakantie

2 ANTWOORDEN 2

Re: vakantie

Fanatiekeling

Ik ben niet van Zilveren Kruis.

De nederlandse zorgverzekering heeft werelddekking. Echter...... u krijgt slechts een bedrag vergoed overeenkomend met de prijs van eenzelfde behandeling in Nederland. 

Tenzij..... 

U een aanvullende verzekering heeft afgesloten. ( maakt niet uit hoeveel sterren). Èn er duidelijk voldaan is aan het criterium spoed. 

Naar een huisarts gaan en de rekening vervolgens vergoed krijgen ( tot het nederlandse bedrag, ca. €28,50) zou geen probleem moeten zijn. ( rekening met duidelijke omschrijving van de behandeling is vereist!). Echter.... Zilveren Kruis beoordeelt een huisartsenbezoek vaak als een bezoek aan het ziekenhuis. In dat geval is het duurder en valt ook onder het eigen risico. Als de kosten hoger dreigen te worden dan de kosten van een huisarts, dan is het aan te bevelen contact op te nemen met de Alarmcentrale van het Zilveren Kruis. Heeft u in het buitenland medische zorg nodig die direct noodzakelijk is? Bel dan meteen Zilveren Kruis Alarmcentrale door Eurocross: +31 71 364 12 22. Zij staan 24 uur per dag, 7 dagen in de week klaar om u te helpen. https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/buitenland/Paginas/achmea-alarmcentrale.aspx

Groet, Feina.

Re: vakantie

Webcare
Webcare

Hallo Any,
Wat vervelend dat je ziek bent geworden tijdens je vakantie. Hopelijk knap je snel weer op!
Wat betreft de vergoeding: zoals Feina al aangaf (dankjewel), krijg je tot Nederlands tarief vergoed. Heb je een aanvullende verzekering, dan krijg je het hele bedrag vergoed. Hier kan je de vergoeding voor spoedzorg in het buitenland nalezen.

Als je wordt doorgestuurd naar een ziekenhuis dan is het verstandig om even te bellen met Eurocross. Zij kunnen je helpen met het vinden van een ziekenhuis en proberen te regelen dat het ziekenhuis direct bij ons declareert zodat jij niet hoeft voor te schieten.
Als je wilt dat ik nakijk hoe je verzekerd bent, stuur dan een privéberichtje door op mijn naam te klikken.
Succes!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.