Zorgverzekering wel/niet geldig voor stage in buitenland

Nieuwkomer

Hallo,

Ik ga in Augustus voor 5 maanden stage lopen in Oman. Alleen weet ik niet zeker of ik daar dan ook verzekerd ben.

Ik heb een BasisBudget verzekering met 2sterren aanvullend. Kunnen jullie mij zeggen of dit voldoende is?

Alvast bedankt,

Michael

• Buitenland

Zorgverzekering wel/niet geldig voor stage in buitenland

1 ANTWOORD

Re: Zorgverzekering wel/niet geldig voor stage in buitenland

Webcare

Dag Michael,

Wat een bijzondere stageplek! 

Met je Aanvullende 2-sterrenpakket ben je in het buitenland verzekerd voor spoedeisende zorg tot kostprijs. Je krijgt dus de zorgkosten vergoed zoals die in Oman gelden. Het enige dat voor eigen rekening komt is het eigen risico als je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis zou gaan of medicijnen krijgt, net als in Nederland dus.

Mocht je spoedeisende hulp nodig hebben dan kun je contact opnemen met onze alarmcentrale Eurocross. Zij zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken op telefoonnummer: +31 71 364 18 50. Dit nummer staat ook op de achterkant van je zorgpas (die ook geldig is in Oman), het is handig dit nummer vooraf in je mobiele telefoon te zetten.

Je geeft aan dat je voor stage naar Oman gaat. Het kan zijn dat daarmee je recht op een zorgverzekering in Nederland vervalt.

Om zeker te weten hoe je verzekeringsrecht is, kun je het beste contact opnemen met de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Zij kunnen bepalen of je de zorgverzekering in Nederland behoudt of dat je een (tijdelijke) zorgverzekering in Oman nodig hebt. 

Op onze buitenlandpagina kun je meer informatie vinden, daarnaast hebben we ook een app De Vakantiedokter.

Heb ik je vraag hiermee voldoende beantwoord?

Het duurt nog even, maar alvast heel veel succes met je stage!

Groeten,

Bas