Zorgkosten op vakantie, is dat jou wel eens overkomen?

Moderator

Ziek worden op vakantie, daar zit niemand op te wachten! Een voedselvergiftiging, een ongelukkige val of nét te lang in de zon zitten kan zo maar gebeuren. Dan wil je  geholpen worden en sta je niet altijd stil bij de kosten.

Heb jij ervaring met zorgkosten op vakantie? En welke tips heb jij voor mensen die deze zomer op vakantie gaan?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

• Buitenland

Zorgkosten op vakantie, is dat jou wel eens overkomen?

3 ANTWOORDEN

Re: Zorgkosten op vakantie, is dat jou wel eens overkomen?

Nieuwkomer

Naar de tandarts geweest bijna 200 euro aan facturen betaald. Terug in Nederland blijken de nota´s niet leesbaar voor het Zilveren Kruis dus alles uit eigen zak betaald. Dat moet en kan anders. Hoop dat dit niet meer gebeurt in de toekomst.

Nieuwkomer

Tsjechië; met onze dochter naar het ziekenhuis; consult kinderarts, antibioticakuur.

En natuurlijk gelijk afrekenen: kosten waren onder de €15,-!!

Waarom is de zorg in NL zo duur??????????

Webcare
Webcare

Ha @BachirHammouche
Kan je aangeven wat er niet leesbaar was aan de nota? Is het iets technisch (bijvoorbeeld te donker ingescand), of gaat het om wat er op de nota staat? Wij vergoeden tandartskosten zoals ze ook in Nederland vergoed zouden worden. Aan de hand van de omschrijving op de rekening bepalen wij om welke behandeling het gaat. Het is daarom belangrijk dat je een gespecificeerde rekening hebt.

Als je wilt dat ik er even naar kijk, stuur me dan een privéberichtje met jouw gegevens.

@KlaarWater dat is heel goedkoop zeg! Het verschil in de kosten van zorg is eigenlijk niet te vergelijken met elkaar. In het ene land betaalt men meer belasting en minder premies, in het andere land betaal je weer een eigen bijdrage per keer dat je bij de dokter komt. Op Zorgwijzer staat wat de zorg in andere landen kost. Tsjechië staat er niet tussen, maar ik geef het toch aan ter indicatie.

Bedankt voor jullie bijdragen!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.