Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Zorgkosten in het buitenland maar nog geen BSN

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste Zilveren Kruis,

Onze zoon was medio dit jaar geboren in het buitenland. Wij als ouders zijnde hebben de zorgverzekering lopen via zilveren kruis. Onze zoon is binnen de 4 maanden na geboorte bijgeschreven in onze zorgverzekering. De vraag gaat met name om de zorgkosten vlak na de bevalling, daarvoor heeft het buitenlndse ziekenhuis bepaalde kosten in rekening gebracht die op naam stonden van de pasgeborene (mijn zoon) en niet op naam van mijn echtgenote. Dit zijn kosten m.b.t. bloedtesten, algemene onderzoek en consultatie. Tijdens het declareren van deze kosten in Nederland, hebben we van Zilveren Kruis begrepen dat deze zorgkosten niet vergoed konden worden, omdat hij destijds geen BSN nummer had vlak na de geboorte (het moment dat de kosten werden gemaakt). Dit wordt dan toch een soort kip ei verhaal, aangezien mijn pasgeboren zoon in het buitenland geen BSN nummer kan krijgen (wordt pas gegeven bij inschrijving Nederlandse gemeente). Overigens heeft hij nu wel een BSN nummer. Mijn vraag is hoe ik dit het best kan verwerken om zijn zorgkosten toch vergoed te krijgen. Dank.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

OPGELOST
1 ANTWOORD

Bewerkt 
Moderator

Hoi Erik,

Allereerst wil ik je nog van harte feliciteren met de geboorte van je zoon. Ik hoop dat op dit moment alles goed gaat met je zoon?

Als ik je verhaal goed begrijp is je zoontje geboren in het buitenland en had daardoor nog niet direct zijn BSN. Zijn BSN heeft hij gekregen toen hij in Nederland is ingeschreven maar toen waren de 4 maanden voor de aanmelding al verstreken? Er zijn nu kosten gemaakt die wij niet vergoeden vanwege bovenstaande situatie?

Ik kan niet beoordelen of we iets kunnen doen aan de ingansdatum van zijn verzekering maar ik kijk dat heel graag voor je na. Ik kan me uiteraard voorstellen dat dit vervelend is. Om dit voor je uit te zoeken heb ik wat gegevens nodig. Zou je je postcode en huisnummer en polisnummer kunnen doorgeven? Dan ga ik voor je aan de slag.

ps. Ik wil je vragen een prive bericht te sturen zodat je gegevens niet openbaar staan.

Alvast bedankt Erik!