Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Zorg in het buitenland als je in het buitenland woont

Voorbijganger

hoe werkt het als ik bij zilverenkruis verzekert ben, maar in het buitenland woon?
inverband met het uwv mag ik mijn verzekering niet opzeggen en in nederland ben ik uitbehandeld met mijn rug (wel pijn, geen medicatie of oorzaak)

• Buitenland

Zorg in het buitenland als je in het buitenland woont

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Zorg in het buitenland als je in het buitenland woont

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo Landy, ik kan geen uitspraken doen over je huidige behandeling, maar woon je in het buitenland dan krijg je van ons een E106 formulier. Er is in ieder land een instantie die de zorg regelt. Je geeft dit formulier aan deze instantie af en die regelen dat je daar je zorg vergoed krijgt op kosten van Nederland. Heb je dit formulier al van ons ontvangen? Als je buitenlandse adres bij ons bekend is kan ik je dit formulier toesturen. Graag ontvang ik dan in een privé bericht je relatienummer.

Voorbijganger

momenteel heb ik geen behandeling, geen medicatie en helse pijnen.
ik heb geen E106 formulier, als ik die kan krijgen dan zal ik hem bij mijn GP inleveren.
mijn buitenlandse adres kan ik geven, zolang de nederlandse die al bekend was gebruikt blijft worden voor de rekeningen, dit ivm nederlandse uitkering.

Ik heb nog geen privé bericht gezien van je met je gegevens Landy. Zou je me dit kunnen toesturen? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Voorbijganger

Inmiddels ben ik door zilveren kruis uitgeschreven,
omdat ik voor langere behandelingen in engeland ben, heb ik mij moeten inschrijven op een engels adres.
zonder werkgever, geen uitkering dus geen recht op formulier 106, heb ik mij ingeschreven bij een engelse huisarts, met de vermelding dat ik een NHS nummer nodig had.
morgen ga ik op kosten van de engelse staat naar het ziekenhuis voor x-ray foto's, inmiddels ook medicatie gekregen, 100x tramadol 50mg en codeine pillen.
als ik wel een uitkering krijg, en zorg verzekering verplicht is van uit nederland dan mag de slechtste en goedkoopste leveren, ik maak er geen gebruik van.
mvg,
Landy

Landy, wat een vervelende situatie. Ik wens je heel veel sterkte toe met je behandeling. Fijn dat de Engelse staat jou verder kan helpen in deze. Kan ik je nog ergens mee verder helpen dan hoor ik het graag van je.