Wil jij thuis je vaccinaties krijgen wanneer je op vakantie gaat?

Re: Wil jij thuis je vaccinaties krijgen wanneer je op vakantie gaat?

Starter

Maakt mij persoonlijk niets uit. Eigenlijk is er maar een criterium: welke van de twee keuzes is het goedkoopste? Want de kosten worden uiteindelijk betaald vanuit de pot met geld die we als premie ophoesten!

Bezoeker

Ik heb er geen ervarig mee. Ik zou kiezen voor de voor mij geodkoopste optie.

Nieuwkomer

Zojuist weer een afspraak gemaakt bij thuisvaccinatie (hanteren exact dezelfde kosten als GGD, geen toeslag voor het thuis langskomen). Wilde bij de GGD een afspraak maken, want dat wordt wel (volledig) vergoed, maar daar kon ik geen afspraak maken voor onze reis (over 2 maanden).

Ik ben uiterst tevreden over Thuisvaccinatie, ook hierbij ruimte voor het stellen van vragen en geen onnodige vaccinaties / pillen.

Community Manager

Fijn dat thuis vaccineren voor jou een uitkomst biedt @NatalyaRoelofs!

Bezoeker

Ik weet dat dit een oude discussie is maar gegeven mijn ervaringen van vandaag wil ik hier toch nog even op reageren. Wij zijn al diverse keren naar landen geweest waar we vaccinaties voor nodig hebben. Tot nu toe hebben we die steeds aan huis gekregen door Thuisvaccinatie.nl. Wij waren zeer tevreden over hun service en hebben deze door ZK steeds voor 100% vergoed gekregen.

In april kwam er in dit forum de vraag of er binnen het forum meegedacht kon worden over de mogelijkheid om via Zilveren Kruis vaccinaties aan huis te krijgen.

Die kregen we dus al!!!!

Maar wat schetst mijn verbazing dat ik vandaag de polisvoorwaarden las, contact had met een medewerker van het ZK en met iemand van Thuisvaccinatie en die gaven aan dat thuisvaccineren niet meer volledig wordt vergoed.

Dit is toch de wereld op z'n kop: eerst volledig vergoeden, dan uit het pakket gooien en vervolgens vragen aan verzekerden hoe ze erover denken als deze service  aangeboden wordt?

Bezoeker

Stilletjes uit het pakket halen en niet meer vergoeden is een vaker voorkomend gedrag binnen het Achmea concern.

Als je dan een klacht indiend kom je in een grote stilte.

Een echt goed product leveren is moeilijk als de aandeelhouders op de eerste plaats komen.

Community Manager

@MargrietO, bedankt voor je reactie. Het topic mag dan 'wat ouder' zijn maar een reactie is altijd welkom! Ik heb gevraagd aan @Maaike_ of zij na haar vakantie wil reageren op jouw vraag/opmerking! In de loop van deze week is zij er weer.

@hogevonder Komt jouw reactie voort uit een ervaring die je met ons of een ander label van Achmea heb gehad? Ben benieuwd of je die wellicht met ons wil delen? Dit mag eventueel in een nieuw topic als je dat passender vindt. 

Bezoeker

@hogevonder Komt jouw reactie voort uit een ervaring die je met ons of een ander label van Achmea heb gehad? Ben benieuwd of je die wellicht met ons wil delen? Dit mag eventueel in een nieuw topic als je dat passender vindt. 

Beste Michelle, ik wacht de reactie van je collega wel even af.

Maar ik wil wel reageren op bovenstaande zin die je schreef in reactie op @hogevonder. Ik heb zelf een dergelijke ervaring dit jaar ook al gehad. De vergoeding van de mondhygieniste is dit jaar zomaar zonder informatie of aankondiging teruggebracht van 100% naar 75%. Ik zag dat dus pas toen ik mijn declaratie indiende.

Mijn man krijgt exact dezelfde behandeling maar deze blijkt met een andere code te worden gedeclareerd en hij krijgt 100% vergoeding en ik dus maar 75%.

Zelfde polis,  zelfde premie, zelfde voorwaarden.

Ook zo'n voorbeeld.....

Bezoeker

Ik wil hier wel verder op in gaan, maar ik ga met de grijze koppen eerst op vakantie en wil daarna wel met een ander topic terugkomen speciaal op dit onderwerp.

Community Manager

@hogevonder, dan wil ik je een hele fijne vakantie wensen! Geniet ervan. Hopelijk zien we je na de vakantie terug op de communitySmiley Vrolijk 

Community Manager

Hoi Margriet, zoals beloofd kom ik nog even terug op je eerdere opmerking over de vaccinaties. @Maaike_ is weer terug van vakantie en kwam net even bij mij langs om ook mij uit te leggen hoe en wat J

Jaren geleden hebben we inderdaad een contract gehad met thuisvaccinaties. Echter al een aantal jaar niet meer. De afdeling waar Maaike werkt is dit jaar gaan kijken waar de behoefte ligt van onze klanten. Niet alleen over thuisvaccinaties maar vaccineren voor reizen naar het buitenland in algemene zin. De hoogte van de vergoeding, waar je terecht kunt etc. De community is een plek waar ze specifiek het thuis vaccineren onder de aandacht hebben gebracht. Maar ook door bijvoorbeeld grote klantonderzoeken kunnen zij een beter beeld schetsen van wat klanten willen.

Neemt niet weg dat ik je verbazing begrijp. Vooral als je eerder wel een vergoeding hebt gekregen. Ik hoop dat bovenstaande wel een beetje uitleg geeft over hoe dit topic tot stand is gekomen.

Daarnaast lees ik je berichtje over mondzorg en een lagere vergoeding. Terwijl je man met dezelfde behandeling maar andere code wel 100% vergoeding kreeg? Dit verbaasd mij. Zou ik eens met je mee mogen kijken om te kijken hoe dit zit? Je kan mij een prive berichtje sturen met je gegevens als je wilt.

Ik hoor graag van je!