Welk verzekeringsbewijs heb ik nodig voor mijn reis?

Starter

Ik ga deze zomer met een groepsreis naar macedonië en de reisleider adviseerde ons bij de zorgverzekering te informeren of een "vakantieformulier" noodzakelijk is.

Ik heb een basis + met twee sterren en voor mijn echtgenote 3 sterren polis.

Ik heb nog nooit van een vakantieformulier gehoord terwijl ik toch al vaak genoeg in het buiteland op vakantie ben geweest.

Welk verzekeringsbewijs heb ik nodig voor mijn reis?

3 ANTWOORDEN

Re: vakantie formulier

Webcare

Goedemorgen @henk-sizo,

Allereerst van harte welkom op onze community!

Goed dat je even contact met ons zoekt met de vraag of het vakantieformulier voor Macedonië nodig is.

Ik heb het voor je uitgezocht. Voor Macedonië is geen vakantieformulier (E111 formulier) nodig. Je kunt op onze website per land zien welk verzekeringsbewijs je nodig hebt. Voor Macedonië heb je aan een zorgpas met EHIC voldoende. Beland je in een ziekenhuis, neem dan altijd even contact op met onze alarmcentrale Eurocross. Het telefoonnummer is +31 71 364 18 50 en staat ook op de zorgpas.

Eurocross kan jou helpen bij het vinden van een arts. Daarnaast hebben zij regelmatig contact met jou en de behandeld arts over de behandeling. Eurocross regelt ook de ziekenhuiskosten voor staatsziekenhuizen en privéklinieken. Je hoeft de kosten dan niet eerst zelf voor te schieten. Met jullie aanvullende verzekering zijn jullie hiervoor verzekerd.

Op onze website hebben wij ook nog informatie staan over de vergoeding voor spoedeisende zorg in het buitenland. Ook hebben wij nog een pagina met tips wanneer je op reis gaat.

Kan je iets met mijn antwoord, Henk? Laat het gerust weten als er nog vragen zijn.

Groet,

Jasper

Re: Vakantie formulier

Fanatiekeling

@Jasper1 en @henk-sizo

ik zie elders dat de EHIC zou gelden. Dus de verzekerde moet controleren of zijn zorgpas tevens een EHIC pas is. De gewone zorgpas is niet voldoende. 

PS de reisleiding is misschien in de war met het E111 formulier, dat voor een reis naar Turkije noodzakelijk is in plaats van de EHIC.

("De EHIC zorgt voor een goede en eenvoudige afhandeling van kosten voor medisch noodzakelijke zorg tijdens een kort verblijf in het buitenland en geeft u recht op deze zorg in de de EU-/EER-landen, Australië en Macedonië, als de zorgverzekering in Nederland niet is opgeschort of beëindigd. Let op: De EHIC dekt niet de kosten van een medische behandeling als deze het doel van de reis was.")

Groet, Feina.

Re: Vakantie formulier

Starter

Dank voor de reactie Feina en Jasper, ik ben gelukkig al in bezit van een zorgpas met deze voorziening dus is mijn vraag beantwoord.