Welk formulier voor zorgverzekering in Turkije

Nieuwkomer

Kon men voorheen met een 111 formulier je SGK verzekering in Turkije regelen schijnt dat nu met een TA20 formulier te moeten als men langer dan 183 dagen in Turkije verblijft. Mijn vraag is of dit klopt?

Welk formulier voor zorgverzekering in Turkije

2 ANTWOORDEN 2

Re: Welk formulier voor zorgverzekering in Turkije

Fanatiekeling

Op de website ( https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/buitenland/Paginas/111-formulier.aspx) staat dat bij langer verblijf dan 90 dagen of bij verblijf van kinderen onder de 18 jaar een 'ander formulier' nodig is. De naam van dit formulier wordt niet genoemd. 

Zie bijlage.

Groet, Feina.

Re: Welk formulier voor zorgverzekering in Turkije

Webcare

@Udo, als je langer dan 90 dagen op reis gaat kun je telefonisch een E 111 aanvragen. 

De reden hiervoor is dat dit formulier vaak voor een heel jaar online werd aangevraagd en dan is er geen sprake meer van vakantie. 

@Feina, dank voor je hulp, we noemen geen ander formulier op onze website. We vragen met ons contact op te nemen als de reis langer is dan 90 dagen of als kinderen jonger dan 18 jaar meereizen.

Het TA20 formulier heeft te maken met de 183 dagen regeling en belastingdienst als je over de grens gaat werken.

Je kunt als je korter dan 90 dagen op reis gaan online het E-111 aanvragen.

Fijne tijd in Turkije! Laat je het me weten als ik nog iets kan ophelderen?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.