Wat neem jij mee op vakantie om je verzekerd te voelen voor medische kosten?

Re: Wat neem jij mee op vakantie om je verzekerd te voelen voor medische kosten?

Fanatiekeling

TS schreef het volgende "Maar ook bij eurocross moet je dus wel een aanvullende ziektekosten verzekering of een medische reisverzekering hebben afgesloten".

Ik verbaas me dat ZK hierop niet gereageerd heeft. Want volgens mij klopt het niet: ook zonder aanvullende verzekering is gebruik van Eurocross aanbevolen. Zonder aanvullende verzekering wordt medische zorg in het buitenland ook vergoed: 100% van het overeenkomstige NL tarief in geval van spoed en 75% van het overeenkomstige NL-tarief in geval van niet-spoed icm een naturaverzekering.

Groet, Feina.

Re: Wat neem jij mee op vakantie om je verzekerd te voelen voor medische kosten?

Medewerker

Ik denk dat we daar overheen gelezen hebben @Feina. Maar je hebt gelijk: ook als je geen aanvullende verzekering hebt, bevelen we gebruik van Eurocross aan. Voor de volledigheid plaats ik nog even een linkje naar de pagina met meer uitleg over de alarmcentrale Eurocross Assistence.  En wat de dekking betreft, legt mijn collega Michelle met 3 voorbeelden goed uit hoe het zit. Klopt het zo weer Feina?