Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat krijg ik vergoed voor niet spoedeisende zorg in het buitenland met een 4 sterren verzekering?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Kan iemand mij uitleggen wat bedoeld wordt met de volgende zinsnede in de aanvullende verzekering bij niet spoedeisende zorg in het buitenland: 

maximaal 25 %  van het Nederlandse tarief aanvullend op de vergoeding vanuit de basisverzekering.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wat krijg ik vergoed voor niet spoedeisende zorg in het buitenland met een 4 sterren verzekering?

1 ANTWOORD

Re: Aanvullende verzekering 4 sterren

Bewerkt 
Fanatiekeling

Daarmee wordt bedoeld dat als u in het buitenland een behandeling ondergaat ( eigen keuze) dat u daarvoor normaal gesproken slechts 75% vergoed krijgt door de basisverzekering, aangezien deze zelfgekozen zorgverlener natuurlijk geen contract heeft. Maar uw aanvullende verzekering 4 sterren vergoedt dan de ontbrekende 25%. Echter er is nog altijd een probleem, want die 75% vergoeding betekent niet dat 75% van de rekening vergoed wordt, maar dat 75% van het gebruikelijke nederlandse tarief vergoed wordt. Dit kàn soms te weinig zijn. Dan blijft u nog met een verschil zitten, ook de aanvullende verzekering die tot 100% aanvult ( van het NL tafief) is dan nog niet de juiste oplossing. 

Ik vermoed dat u een basisverzekering " Zeker" heeft. Als u deze verwisselt voor een basisverzekering " Exclusief" dan wordt dit gat van 25% al door de basisverzekering gedekt. Ook vergoedt de Exclusief 100 % van het marktconforme tarief, terwijl de Zeker slechts 75% van het gemiddelde gecontracteerde tarief vergoedt. Dit zou bij een geplande behandeling in het buitenland wel verschil kunnen maken.

Het gemiddelde gecontracteerde tarief kàn lager zijn dan het marktconforme tarief. Een opvallend voorbeeld hiervan is de vergoeding voor ongecontracteerde fysiotherapie onder de basisverzekering ( vanaf de 21ste behandeling). De Exclusief vergoedt €31,25 per behandeling en de Zeker slechts €18,50. Hier komt het verschil tussen marktconform (€31,25) en gemiddeld gecontracteerd naar voren. (€18,50 is 75% van het gemiddeld gecontracteerde tarief. Dit is dus ongeveer €25 en dus lager dan het marktconforme tarief. ) 

ps bij spoedeisende zorg vergoedt de aanvullende verzekering tot KOSTPRIJS. Dat is een betere vergoeding dan tot 100% van het Nederlandse tarief, 

Groet, Feina.