Wat krijg ik vergoed bij een tandarts in Duitsland?

Starter

Ik woon in Duitsland maar werk in Nederland nu ga ik in duitsland naar de tandarts. Er moeten een aantal noodzakelijke kronen en dergelijke worden geplaats. Nu heeft de tandarts mij een begroting gemaakt alleen nu heb ik geen idee waar ik hiermee naartoe moet om te weten wat ik nou vergoed krijg ??

Groetjes Michel

• Buitenland
  • Mondzorg

Wat krijg ik vergoed bij een tandarts in Duitsland?

4 ANTWOORDEN

Re: Tandarts begroting Duitsland

Fanatiekeling

In het Duitse Ziekenfonds zit nog de tandarts. Dus je moet bij het Duitse ziekenfonds zijn om te weten te komen wat er vergoed wordt. 
Waarschijnlijk heb je een formulier van de Nederlandse zorgverzekering gekregen, waarmee je in Duitsland kan bewijzen dat je in Nederland een zorgverzekering hebt. Dit formulier is wrsch. E106. Zie bijlage.

Groet, Feina.

Re: Wat krijg ik vergoed bij een tandarts in Duitsland?

Starter
Allereerst bedankt voor je reactie. Maar als alles dan via het Duitse ziekenfonds gaat wat heeft mijn aanvullende tandartsverzekering dan voor zin ??

Groetjes Michel

Fanatiekeling

Ik wist niet dat u een aanvullende tandartsverzekering had. 

Als het Duitse Ziekenfonds al uw controles, vullingen en kronen betaalt, dan heeft u inderdaad geen aanvullende tandartsverzekering nodig. Maar ik betwijfel of het Duitse Ziekenfonds een kroon vergoedt.

De aanvullende verzekering betaalt altijd, er is geen begroting nodig. Tot het maximum voor uw polis. De factuur moet wel gespecificeerd zijn. Zilveren Kruis kan ook de restant-factuur betalen. 

PS ik ben niet van Zilveren Kruis! 

Groet, Feina.

Expert

Beste Michel,

Dank je voor je vraag. Alvast veel sterkte gewenst voor je tandartsbehandeling.

Wat wij vergoeden, ligt aan je tandartsverzekering en aan de hoogte van de bedragen per behandeling. Zo krijg je met een tandartsverzekering bijvoorbeeld maximaal 75% vergoed van een kroon en 100% van een gewoon consult, tot aan je maximale jaarlijkse vergoeding vanuit je tandartsverzekering natuurlijk. Vanwege je privacy geef ik je hier geen precies antwoord aan de hand van je tandartsverzekering.

Heb je een begroting met bedragen? Vraag ons van tevoren gerust wat we vergoeden. Dat kan via deze link.

Klik dan in het aanvraagformulier op ‘anders’ en vul in ‘tandarts’. Een verwijzing heb je niet nodig.

Met een E 106-formulier voorkom je dat je dubbel premie betaalt en kun je zorg krijgen volgens de regels van Duitsland ten laste van Nederland. Als je een geregistreerd E 106-formulier hebt, kun je bij je Krankenkasse vragen naar hun vergoeding. Je mag dan per nota bepalen of je de kosten in Duitsland of bij ons indient. Wel ben je dan steeds gebonden aan de verzekering waar je de nota indient.

Vriendelijke groeten,

Team Buitenland