Waarom krijg ik geen volledige vergoeding voor mijn reizigersvaccinatie?

Starter

Hoi,

Voor mijn reis naar India heb ik het advies gekregen van de arts om een rabiës serie te doen. Nu ben ik aanvullend verzekerd (1 ster), waarbij er 100% vergoeding hoort te zijn voor reizigersvaccinaties. Voor rabiës vergoeding zijn er specifiekere voorwaarden waar ik ook aan voldoe: ik ga voor 6 maanden, verblijf onder de lokale bevolking en India is een land waar rabiës voortdurend veel voorkomt. Deze vaccinaties zijn uitgevoerd door een door jullie gecontracteerde zorgverlener (Thuisvaccinatie.nl).

Ik kijk nu echter in mijn vergoeding en zie dat van de 71 euro per vaccinatie 44,41 is vergoed en de rest blijkbaar voor mijn rekening is. Naar mijn idee voldoe ik aan al jullie criteria om 100% vergoed te krijgen, waarom is dit niet gebeurt?

Groet,

Jochem

Waarom krijg ik geen volledige vergoeding voor mijn reizigersvaccinatie?

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Waarom krijg ik geen volledige vergoeding voor mijn reizigersvaccinatie?

Fanatiekeling

Ik ben benieuwd. Ik hoor graag het resultaat. Ik denk dat Achmea aan het bezuinigen is! 

Groet, Feina.

Medewerker

Dat is vreemd Jochem. Voor reizigersvaccinaties geldt inderdaad 100% vergoeding uit AV1. Kan het zijn dat er een verrekening is geweest met andere kosten waar eigen risico op van toepassing is?

Stuur anders even je relatienummer in een privébericht (door op mijn naam te klikken). Dan kijk ik even na wat er is gebeurd.

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Medewerker

Goedemorgen Jochem, er gaat blijkbaar iets niet goed met de declaraties van Thuisvaccinatie.nl. Mij collega van de declaratieafdeling gaat de nota opnieuw laten behandelen. Je krijgt dan zo snel mogelijk bericht van ons. We hebben een contract met deze instelling dus de nota had volledig vergoed moeten zijn. Vriendelijke groet, Michiel

Starter

Hoi Michiel,

Top, fijn dat jullie er zo snel achteraan gaan! Ik zie dan nog wel een bericht van jullie tegemoet komen.

Vriendelijke groet,

Jochem

Medewerker

Erg graag gedaan en nog een fijne dag gewenst!