Voorschotnota verplicht betalen in Brussel.

Nieuwkomer

In april werd ik opgenomen in het St. Luc in Brussel. Ondanks het E2 formulier moest ik bij aanmelding voor operatie 150 euro als voorschot betalen. Deze krijg ik echter niet vergoed. Gevolg zou zijn geweest dat mijn verwijdering van de maagtumor dus zonder betaling vooraf niet zou worden uitgevoerd. Ronduit vreemd dat het ZK dit niet vergoed. Temeer daar alles met spoed moest plaatsvinden heb ik betaald. Ook de Franse taal bleek een barrière. 

Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik doen.

groeten

Eddie

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Voorschotnota verplicht betalen in Brussel.

2 ANTWOORDEN

Re: Voorschotnota verplicht betalen in Brussel.

Moderator

@EddieVerholt Heb je bericht gelezen en gevraagd of mijn collega, van de afdeling die de nota's vanuit het buitenland verwerken, uitleg kan geven. Hij/zij zal hier reageren. Sorry dat we even om je geduld moeten vragen. 

Bedankt voor je geduld!

Re: Voorschotnota verplicht betalen in Brussel.

Expert

Beste Eddie,

Vervelend om te horen dat dit zo is gelopen. Het klopt inderdaad dat Zilveren Kruis de voorschot nota niet betaald. Op de voorschot nota staan geen gegevens over de behandeling en de kosten. Het is voor ons belangrijk om te weten welke zorg u kreeg . En wat de kosten daarvan zijn. U ontvangt de eindnota van het ziekenhuis. Hierop zal de voorschot nota verrekend worden. Wanneer wij de eindnota ontvangen zullen wij alsnog het voorgeschoten bedrag verrekenen. 

Team Buitenland