Verzekeringsbewijs Verenigde Staten

Nieuwkomer
Op de website staat dat ik een engelstalig verzekeringsbewijs nodig heb voor mijn vakantie in de VS, en dat ik dit kan verkrijgen door te bellen met de klantenservice. Ik heb dit een paar keer geprobeerd, maar krijg niemand te pakken. Zojuist nog heb ik 17 minuten aan de telefoon gehangen met elke keer de melding dat alle medewerkers in gesprek waren, en opeens: niets meer. De verbinding was niet verbroken maar ik hoorde ook niets meer. Na enige tijd heb ik dus maar, zwaar gefrustreerd, opgehangen, maar ik ben nog steeds geen stap verder. Ik hoop dus via deze weg wel iemand te bereiken die mij kan helpen! Alvast bedankt voor de reactie, mvg, Marloes

Verzekeringsbewijs Verenigde Staten

5 ANTWOORDEN

Re: Verzekeringsbewijs Verenigde Staten

Webcare

Goedemorgen Marloes,

Wat ontzettend irritant! Ik begrijp je frustratie volledig. Je kan mij een privébericht sturen met je relatienummer en geb. datum door op mijn icoon te klikken en mij een bericht te sturen. Wil je daarin ook vermelden welke datum je vertrekt en verwacht terug te komen, dan maken we het in orde voor je!

groet,

Jochem

Verzekerings verklaring VS en Cuba

Nieuwkomer

Ik heb een engelstalig verzekeringsbewijs nodig omdat ik al over 2 dagen afreis naar de VS en Cuba. Hiervoor moet ik contact opnemen met de klantenservice, zodat zij dit in order kunnen maken. Nu hang ik al sinds vorige week bijna dagelijks langer dan 20 min aan de telefoon en soms verbreekt de verbinding ook ineens! Ik vind de bereikbaarheid van de klantenservice dramatisch, gezien de tijd en belminuten die moeten worden gemaakt zonder enig resultaat! Op deze manier zal ik ook nog eens extra kosten moeten maken waarschijnlijk als ik "verzekerd" het land in wil/ (wat ook verplicht is om binnen te worden gelaten)!! Heeft iemand ervaring met deze situatie of advies hoe ZK misschien ooit kan worden bereikt?? Alvast bedankt voor de reactie, mvg, David

Re: Verzekerings verklaring VS en Cuba

Moderator

Hoi Castillo.

Ik heb je reactie verplaatst. Zoals je leest zit Marloes in ongeveer dezelfde situatie. 

Jullie gaan beide naar de VS en hebben een verklaring nodig. Helaas is het momenteel telefonisch erg druk. Erg vervelend, zeker wanneer je vaak ook vastzit aan een tijdsplanning i.v.m. de reis. Daarom stel ik in jouw situatie hetzelfde voor als mijn collega Jochem een week geleden deed. Stuur één van ons een privébericht, met daarin:
- Je relatienummer en geboortedatum

- Reisdata dat je in de VS bent

- Reisdata dat je in Cuba bent

- Als je naar het buitenland gaat in verband met studie, geeft dan ook aan bij welke universiteit (naam en plaats)

- Je e-mail adres

Dan gaan we voor je aan de slag. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik ben een paar keer in de Verenigde Staten geweest en een verzekeringsbewijs was niet nodig. Waar halen jullie het vandaan dat je dat wel nodig hebt?

Community Manager

Hoi @some_guy, een verzekeringsverklaring is ook niet altijd nodig. Wanneer je geen visum nodig hebt voor jouw verblijf in de VS, omdat je korter dan drie maanden blijft en niet gaat studeren of werken kan je ook gewoon je zorgpas meenemen. Mocht er dan iets gebeuren dan kan je contact opnemen met Eurocross en regelen zijn een garantstelling voor de kosten. Maar wanneer je voor langere tijd naar Amerika gaat of om te werken of studeren dan wordt er vaak om een verzekeringsverklaring gevraagd omdat er dan geen verzekering afgesloten hoeft te worden via de universiteit of werkgever. Op deze pagina staat het iets uitgebreider toegelicht en kan je ook kijken hoe het werkt voor andere landen. Geeft dit zo antwoord op je vraag some_guy?